Az Eurovíziót házon belül is lekörözték

-Mans Zelmerlöw Svédországból nyerte a 2015-ös Eurovíziós Dalfesztivált Bécsben
Sweden's Mans Zelmerlow holds the throphy after winning the Eurovision Song Contest final on May 23, 2015 in Vienna. AFP PHOTO / SAMUEL KUBANI
Vágólapra másolva!
Az ének iskolája első helyét a 21. héten sem szerezte meg más műsor, a teljes lakosságból 1 millió 116 ezren figyelték. A Barátok közt május 18-i epizódja ért még el egymillió fölötti nézőt, a legjobb tízbe pedig – az RTL Klub és a TV2 produkciói mellé – befért a Duna TV-n adott Forma-1 futam is.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A 21. hetet ismét Az ének iskolája vitte, a tanári kar egyik tagja, Hajós András ezért megy felfelé a Médialiftben. Vele tart Nico Rosberg is, aki a vasárnapi Forma-1 futammal együtt a Monacói Nagydíjat is megnyerte, a közvetítés pedig a Duna TV-s műsorok közül egyedüliként került be a legjobb tízbe – a teljes lakosságból 678 ezren voltak kíváncsiak rá.

Anne Hathaway az Egy nap című romantikus film főszereplőjeként nem vonzott túl sok nézőt,

pünkösdhétfőn a főműsoridő legalacsonyabb közönségarányát hozta a TV2-nek, az éppen tévézők 7,4 százaléka figyelte – miközben például a Film+-on nem sokkal utána indult Halálos ellenfél 10,9 százalékkal zárt.

Mutatjuk a 21. hét húsz legnézettebb produkcióját. A táblázatban minden műsor a legnépszerűbb adásával szerepel, a hétfői adatok értelemszerűen nem kerültek bele:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja grafikonon a szombat, a vasárnap és a hétfő esti közönségarány alakulását is.

Szombaton az Eurovíziós Dalfesztivál döntője húzta fel a Duna TV-t, bár az eredménynek nem örülhettek a nézők,

hiszen a magyar színekben indult Csemer Boglárka csak a huszadik lett. Vasárnap kitűnik Az ének iskolája teljesítménye, miközben a pünkösdhétfőt már az RTL Klub nyerte.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az alábbi oszlopdiagramokon láthatók a legmagasabb heti átlagos közönségarányt elért csatornák is. Látható, hogy az RTL Klub előnye mennyivel nagyobb a kereskedelmi szempontból fontos, 18–49-es célcsoportban. A Duna TV ugyanakkor a teljes lakosságban teljesített jobban, 7,9 százalékkal a harmadik helyet szerezte meg, miközben az ötven alattiaknál elért 5,3 százaléka csak az ötödik helyre volt elég.

2015. 21. heti közönségarány csatornák szerint Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.