A tévés jósműsorok minek vannak?

jósnő
Vágólapra másolva!
0,2 százalékkal ment az Aszto Show az RTL Klubon, de a fiatalabb nézőknél is csak karcolta a 0,4-et, tehát alig van nézettsége ezen műsoroknak. Persze nem is a nézettségi mutatókról szólnak.
Vágólapra másolva!

A tévés jósműsorok nem a nézettségről szólnak, hanem a bevételről: a tévék gyakorlatilag a műsoridőt értékesítik, az állítólag auralátó szakembereket alkalmazó cég pedig az emeltdíjas telefonhívásokból gazdagodik. Itt azonban nem látnoki képességeket és asztráltesteket vizsgálunk, hanem nézettséget: az Asztro Show-nak 0,2 százaléka volt szerdán, teljes lakosságban az RTL Klubon – azon a piacvezető tévén, ahol a Barátok közt 23 százalékot csinál.

Megérdemelt tehát a lefelé mutató nyíl.

(Az ilyen jellegű, fényjárókat, médiumokat, kártyavetőket foglalkoztató műsorokról itt írtunk hosszabban.)

Gérard Depardieu a 101 éjszaka című filmmel került be a liftbe, a Duna TV-n 0,4 százaléka volt a filmnek (18-49-ben csak 0,2), ami igen szerény. Felfelé halad viszont Seth MacFarlane, a Family Guy atyja, hiszen sorozata a Comedy Centralnak 7,3 százalékot hozott este 11 után.

A szerda esti grafikonon látszik, hogy a Jóban Rosszban végéig tartotta a lépest a TV2 az RTL Klubbal a teljes lakosságban, utána viszont végig utóbbi vezetett. A Duna TV-n megint Terence Hill hozta a legjobb közönségarányt, majd úgy este fél 11-re már alig maradt néző a közmédia főcsatornáján.

Forrás: Origo / Nielsen

18-49-ben nem jellemző, de teljes lakosságban, egész napot vizsgálva néha átveszi a TV2 a vezetést az RTL Klubtól: így történt tegnap is. A két nagy tévé után hosszú űr, majd jön a Duna TV, Cool, a Viasat3.

Forrás: Origo / Nielsen

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.