Fél kilenc után a TV2 már nem rúgott labdába

Kuzey Güney - Tűz és víz
Vágólapra másolva!
A június 16-i nézettségelemzésnél a 18 és 59 év közöttiek körében mért adatokat vettük figyelembe: ez alapján a nap legnézettebb műsora a Barátok közt lett, a hatvan év alattiak közül 533 ezren követték. Bár a TV2 által preferált célcsoportról van szó, a csatorna 20.30 körül jócskán megzuhant, az RTL Klubon kívül a Cool és a Film+ is stabilan, az est hátralevő részére fölé kerekedett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A napokban felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Cool és a Film+ mennyire jön fel az ötven év alattiaknál. A tendencia – bár nem olyan erős, de – megfigyelhető a 18–59-es korosztályban is, ahol június 16-án nagyjából 20.30-tól ez a két adó vetélkedett a második legnépszerűbb csatorna címéért, a TV2-nek már nem sok beleszólást engedett.

A Coolon a New York-i helyszínelők, a Film+-on pedig Az utolsó vérig című akciófilm hozta a legmagasabb esti közönségarányt,

10,2, illetve 9,3 százalékot. A nézőszám pont fordítva alakult, Az utolsó vérig kilencedik, a krimisorozat pedig tizedik lett a nézettségi toplistán – akárhogy is, mindkét produkció szereplője felfelé tarthat a Médialiftben.

Ifj. Sánta Ferenc hegedűművész 70. születésnapi koncertje viszont kevéssé kötötte le a hatvan év alattiakat a Duna TV-n, a korosztály éppen tévéző tagjainak csupán 1,1 százaléka figyelte. A grafikonon ábrázolt csatornák műsorai közül ez hozta az este legalacsonyabb közönségarányát, ahogy az alább is látható.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte,

a Duna TV 3,3 százalékos eredménye csak a hetedik helyre volt elég.

A közmédia két másik csatornája, az M1 és az M3 ugyanúgy teljesített, a legjobb tízbe pedig – 2,2 százalékkal – éppen befért még a Discovery Channel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.