Nem vált még dísztárggyá a tévékészülék

Rádió és TV-történeti Kiállítóhely Pollack Mihály tér 8-10.
Rádió és TV-történeti Kiállítóhely, Budapest VIII. Pollack Mihály tér 8-10.
Vágólapra másolva!
A Viacom friss felmérése szerint a hagyományos, lineáris tévézés még mindig a médiafogyasztók kedvence.
Vágólapra másolva!

A számos tévécsatornát – köztük az MTV-t, a Comedy Centralt és a Nickelodeont is – működtető Viacom 18 országban, 10 ezer 500 fiatal néző megkérdezésével zárta a TV (Re)Defined címet kapott kutatást.

A médiacég arra kereste a választ, hogy az okoseszközök terjedése mennyire befolyásolja a tartalomfogyasztási szokásokat,

főleg, hogy milyen hatással van a hagyományos, lineáris tévézésre.

A régi készülekek között azért már vannak kiállítási tárgyak Fotó: Polyák Attila - Origo

Az eredmény talán meglepő, de a 6 és 34 év közötti válaszadóknál

a műsorfogyasztásban még mindig a valós időben történő tévézés áll az élen,

a 25 és 34 év közöttieknek például 70 százaléka sorolta az első helyre – népszerűségben ezt követte a VOD szolgáltatás, vagyis az online videótár, majd a YouTube, illetve a tévécsatorna honlapja vagy műsorszolgáltató applikációja.

Toronymagasan vezet a hagyományos tévézés Forrás: Viacom

Kiderült ugyanakkor, hogy amíg a csehek és a románok 70, illetve 72 százaléka vallotta azt, hogy a tévés műsorkínálat ugyanolyan vagy jobb, mint régen volt, addig

a magyaroknál csak 59 százalék volt az elégedettségi arány.

Közben itthon kiugróan magas (71 százalékos) a torrentezők aránya a globális értékhez (47 százalék) képest – legalábbis azok körében, akik bevallották, hogy rendszeresen töltenek le filmeket, videókat az internetről.

A tartalomfogyasztásra alkalmas okoseszközök számával viszont nem állunk jól: amíg Nyugat-Európában átlagosan 6 ilyet használ egy fiatal, addig itthon 4,4-et. Mutatjuk ezt is egy ábrán:

Csehországot, Magyarországot és Romániát a kép alján ábrázolták Forrás: Viacom