Nem okozott csalódást az Éjjel-nappal Budapest

Éjjel-nappal Budapest
Vágólapra másolva!
Augusztus 10-én a legnépszerűbb tévéműsor a Barátok közt volt a 18–49-es célcsoportban, 308 ezer ilyen korú néző figyelte este Berényiéket. A dobogó második fokán a Dr. Csont, a harmadikon az Éjjel-nappal Budapest végzett. A Cool TV és a Viasat3 két műsorral is ott van az első húszban, valamint az M3 is felkerült a Szomszédok-kal.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Az ötven év alattiak körében tegnap este is az RTL Klub sorozata, a Barátok közt végzett az első helyen, de szép számokat hozott a csatornának az Éjjel-nappal Budapest is, így annak egyik alapszereplője, Kaszai Regina utazik felfelé a Médialiftben. Az augusztus 10-ei epizódot 239 ezren követték a vizsgált célcsoportban.

Vele megy felfelé Simon Baker, a Cool TV-t ugyanis a kilencedik helyre hozta fel A mentalista - ezzel a műsorral szerepelnek először a legjobb húsz között - 104 000 ötven év alatti nézővel. A csatornán az Erőnek erejével című akciófilm is jól futott, ez a műsor is ott van a legjobb húszban.

Egyértelműen lefelé tart viszont a Super TV2-n futó Bűnök és szerelmek,

a magyar sorozatra kevesen voltak kíváncsiak augusztus 10-én. A Sebők Fruzsinát alakító Földesi Ágnes piros nyilat kapott, hiszen míg az első epizódot is csak 5 ezren, a másodikat alig 250-en nézték meg a 18–49-es célcsoportban.

Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el.

Az RTL Klub toronymagasan nyerte az estét 13,8 százalékos közönségaránnyal,

a második helyen - meglehetősen lemaradva - a TV2 végzett 8,5 százalékkal, harmadik pedig a Cool TV 6 százalékkal. A listát az RTL II és a Story 4 zárja, közel azonos eredménnyel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.