Esténként nincs ellenfele az RTL Klubnak

Barátok közt
Vágólapra másolva!
Augusztus 17-én a legnépszerűbb tévéműsor a Barátok közt volt az ötven év alattiak körében, közel 337 ezer néző figyelte. A második helyen a Dr. Csont, a harmadikon az Éjjel-nappal Budapest végzett. Az első öt hely az RTL Klubé, de a F+ is szép helyen zárt.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé megy Dwayne Johnson, a Csapda ugyanis szép eredményt hozott a F+-nak. 138 ezren nézték a filmet a vizsgált célcsoportban, ezzel a hetedik legnézettebb műsor volt tegnap. Az RTL Klub öt produkciója, illetve a TV2 Híradó-ja előzte meg, amit 178 ezren néztek.

Lefelé tart viszont Andy Samberg - a Brooklyn 99 mindössze 0,3 százalékkal ment. Az este legnagyobb közönségarányát a Barátok közt produkálta 21,1 százalékkal, de

az Éjjel-nappal Budapest is hetek óta tartja helyét az élmezőnyben.

A 18-49-es célcsoportban 20%-os közönségaránnyal ment, a nézőszám alapján pedig a harmadik helyen végzett – így Joe, a széria egyik alapszereplője zöld nyilat kapott.

Nézze meg grafikonon is, hogyan alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A 18-49-es célcsoportban

veretlen az RTL Klub, 12,6 százalékkal magabiztosan nyert.

Második helyen a TV2 áll 8,7 százalékkal, azt követi a F+ 7 százalékkal.

A lista végére az RTL II és az AXN is felkerült a vizsgált célcsoportban.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.