Vadállatok segítettek a TV2-nek

Madagaszkár
Vágólapra másolva!
Augusztus 27-én a 18–49-es korosztályból a Barátok közt-öt nézték a legtöbben, 331 ezer ilyen korú néző figyelte, hogy mi történik a Mátyás király téren. Jól szerepelt az Éjjel-nappal Budapest és a Helyszínelők is, a TV2-n adott Madagaszkár 2. a negyedik lett – köztévés produkció nincs az első tízben, a Coolról került még fel a listára a Dr. Csont, a Film+-ról pedig a Féktelen harag című akciófilm. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Simon Baker, miután a 18–49-es célcsoportban

A mentalista hozta a legmagasabb délutáni közönségarányt,

a krimisorozat aktuális epizódja 11,5 százalékkal zárt. Mutatjuk grafikonon is a napszakot, elég kusza lett, hol az RTL Klub, hol a TV2, hol a Cool vette át a vezető helyet:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Este a TV2 jól választott filmet, a Madagaszkár 2.-vel egy ideig a legnépszerűbb csatorna tudott lenni, a Barátok közt után nagy számban kapcsoltak át a nézők – a rajzfilm végül a negyedik legnézettebb műsor lett. A rejtélyes XX. század ellenben nem igazán vonzotta a nézőket, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,3 százaléka figyelte, ez volt a Duna TV-n az este legalacsonyabb közönségaránya. Nézze meg grafikonon:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el. A napot 13,1 százalékkal az RTL Klub nyerte, de jól szerepelt a Cool is, amely 6 százalékkal került a harmadik helyre, a TV2 mögé.

A Duna TV 2,7 százalékkal a hetedik helyet tudta megszerezni,

közvetlenül mögötte is két köztévé, az M1 és az M4 Sport áll – az utóbbi zárja a sort, a Story4-gyel holtversenyben.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.