Este fél tízkor százezrek nyúltak a távkapcsolóhoz

tévé
Vágólapra másolva!
Teljes lakosságban elég tisztességesen tartotta magát a TV2 fél tízig, akkor azonban nemhogy nyílt az olló, hanem ketté is tört.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo / Nielsen

Lefelé halad mai Médialiftünkben Elek Ferenc, ugyanis a Munkaügyek a Duna TV-n elég haloványan teljesített. Főműsoridőben 1,2 százalékkal futott az ötven alatti felnőtteknél, ami tragikus, de csak 2,2-t ért el teljes lakosságban, ezzel a csatornaátlag alatt maradt. A tegnapi részt épp láttuk, volt benne pár kellemesen abszurd poén, pár jó alakítás, nyilván a Comedy Centralon jobban megélne ez a szitkom – inkább, mint a Duna TV idősebb nézői előtt.

Felfelé halad Halit Ergenc, a Szulejmán című sorozattal: aligha hitte az RTL Klub, amikor megvette a török sorozatot, hogy ennyire bejön majd a magyaroknak. 26,2 százalékot ért el teljes lakosságban, erre egyetlen más műsor nem volt képes tegnap, még az RTL Híradó vagy a Tények sem.

Charlie Sheen azonban lefelé szánkázik

a Nyugi, Charlie című sorozattal, tegnap este volt olyan része a Coolon, amely csak 1,6 százalékos közönségaránnyal ment a teljes lakosságban, és 1,7-tel a célcsoportban. Ez a Cool esetében már nem elég.

Nézzük fürgén a napi grafikonokat! Reggel a Mokka az uralkodó, de a menekülthelyzet miatt igen erős az M1 is.

Forrás: Origo / Nielsen

A délutánt még az M1 kezdi jobban, de fél 3-tól már a TV2 uralkodik. Egy adott pillanatban Rex felügyelő már-már beérné, de az epizód véget ér, és a Duna nézőinek egy része eltűnik.

Forrás: Origo / Nielsen

Az este 21.30 körül lesz érdekes. Addig teljes lakosságban iparkodott a TV2, majdnem tartotta a lépést, de a Barátok közt elszippantotta a rivális tévé nézőinek egy jó részét, ez látványos a grafikonon is: az olló nem nyílik, hanem szét is esik.

Forrás: Origo / Nielsen

Mutatjuk még – ahogy szoktuk – a top 10 csatornát. A listára három közmédiás tévé fért be, az M1-nek volt már erősebb, 10 százalék fölötti, de ennél sokkal rosszabb napja is. Az RTL Klubot ezúttal sem tudta elkapni a TV2.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.