Zámbó Jimmy szelleme sem segített a TV2-n

Zámbó Krisztián
Vágólapra másolva!
A magyar válogatott Eb-selejtezőjét közel 700 ezren figyelték, nagy nehezen legyűrtük a 49 ezres lakosságú Feröer-szigeteket. A TV2 azonban Jimmy szellemével sem tudta legyőzni A helyszínelőket.
Vágólapra másolva!

A magyar válogatott Eb-selejtezőjét közel 700 ezren figyelték, nagy nehezen legyűrtük a 49 ezres lakosságú Feröer-szigeteket. A TV2 azonban Jimmy szellemével sem tudta legyőzni A helyszínelőket.

Felfelé megy a mai Médialiftben Böde Dániel, a magyar válogatott csatára, aki csereként állt be akkor, amikor már baj volt a Feröer-szigetek ellen. Két góljával fordított, így okozott örömet az M4 nézőinek: a meccset a Nielsen szerint 695 ezer ember nézte otthonában, sokan pedig még kocsmákban (de ezen objektumokról nincs mérés).

Lefelé megy Rob Lowe, aki a Holdfényváros egyik főszereplőjének hangját adja a Comedy Centralon. A csatorna sokszor 5-6 százalékra ugrik este, de az új sorozat által termelt, 1,1 százalékos közönségarány elég soványka, talán lesz jobb. A Partyzánok az RTL II-n viszont már több hete megy, így sokkal jobb már nem lesz: mindössze 0,4 százalékot termelt célcsoportban és teljes lakosságban, így egyik szereplőjét, Szilágyi Mihályt, kénytelenek vagyunk lefelé mutató nyíllal megajándékozni.

Nézzük a grafikonokat! Reggel a Mokka uralkodik, utána az RTL Klub, majd a Duna TV veszi át a vezetést, de nincs kiugró teljesítmény.

Forrás: Origo / Nielsen

Teljes lakosságban általában meggyőző a TV2 fölénye délután, a telenovellákkal terhelt sávban, de 18-49-ben már nem ez a helyzet. Több piaci szereplő is 8-10 százalék körül mocorog, egyértelmű győztes nincs.

Forrás: Origo / Nielsen

Az este viszont elég egyértelmű, az RTL Klub könnyen nyer, pedig Hajdú Péter még szellemet is idézett a Frizbiben, Zámbó Jimmyvel próbáltak kommunikálni.

Forrás: Origo / Nielsen

Az alábbi oszlopgrafikonon a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban mutatjuk a csatornákat: az RTL Klub előnye közel 5 százalékpont, a meccs miatt nagyon szépen ment az M4, az állami hírtévé, az M1 viszont eltűnt a top 10-ből.

Forrás: Origo / Nielsen

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.