Bejelentette a TV2 az eladást

2015.10.15. 10:49

Hamarosan új tulajdonos veheti át a TV2 Csoportot. A Magyar Broadcasting Co. Kft. mint vevő-befektető és a TV2 Media Group Holdings Kft. a mai napon aláírta az erről szóló adásvételi szerződést. A tranzakció a hatósági engedélyek és szerződésátruházások megszerzésekor zárul le.

A négy csatornát működtető TV2 Csoport teljes tulajdonrészére az Andrew G. Vajna érdekeltségébe tartozó Magyar Broadcasting Co. Kft. tett ajánlatot, az erről szóló adásvételi megállapodást október 15-én írták alá.  A tulajdonjog átruházásáig a jelenlegi tulajdonosok és ügyvezetők, Yvonne Dederick és Simon Zsolt változatlan hatáskörben, az eddig megszokottak szerint irányítják tovább a vállalatot, ami a tranzakció megvalósulása és esetleges meghiúsulása esetén egyaránt biztosítja a cég normál működését. A tranzakció lezárásának várható időpontja nem ismert - közölte a tévétársaság.

Andy Vajna cége vette meg a négy tévéből álló portfóliótFotó: Valuska Gábor

„Az elmúlt két évben az új menedzsmentstruktúrával, valamint körültekintő pénzügyi irányítással az eredeti várakozásokhoz képest jóval hamarabb, mindössze egy év alatt növekedési pályára állítottuk a TV2-t. A médiavállalat megvásárlása jó befektetésnek bizonyult, biztos alapokon álló, jól működő céget adhatunk át az új tulajdonosnak" – nyilatkozta a tulajdonosváltás kapcsán Yvonne Dederick és Simon Zsolt, a TV2 Csoport tulajdonos-ügyvezető igazgatói.

Két év, több tulaj

A jelenlegi tulajdonosok 2013 decemberében vásárolták meg a médiavállalatot a ProSiebenSat.1-tól. A TV2 Csoport 2014-ben közel másfél milliárd forinttal, 17,6 milliárdra növelte árbevételét. A társaság nemcsak a helyi gyártásra szánt összeget növelte, hanem 3,511 milliárdos cash-flow tartalékot halmozott fel, valamint 2008 óta először zárta az évet pozitív, 958 milliós EBITDA eredménnyel.

A tranzakció célja, hogy támogassa a TV2 Csoport lényeges beruházást igénylő növekedési és terjeszkedési terveit. Az új tulajdonosi kör továbbra is biztos pénzügyi alapokat nyújt a TV2 Csoport számára, valamint a hosszú távú céljai eléréséhez szükséges forrásokat is hatékonyan tudja biztosítani - közölte a cég. A felek a tranzakció részleteit nem hozzák nyilvánosságra.

Mi változhat?

A tévészakmán belül általános vélekedés, hogy a vétel bejelentése után hamarosan megjelenhet a terjesztési díjról szóló kormányrendelet, amely több milliárd forint bevételt hoz a TV2-nek. Ez a rendelet lehetővé tenné az RTL Klubnak és a TV2-nek, hogy pénzt kérjen adásának továbbításáért a kábelszolgáltatóktól. Éves szinten akár 6-7 milliárd forintos bevételről lehet szó csatornánként,  mivel az RTL Klub a piacvezető, nézettebb műsorai miatt többet kaphat. A kábelcégek vagy növelik áraikat, vagy megválnak a kevésbé nézett, kis csatornáktól - vagy lemondanak a profit egy részéről.

Andy Vajna és TímeaForrás: Origo

Vajna felesége, Tímea már többször feltűnt a TV2-csoport tévéin, műsort is vezetett, a FEM3 Cafét Váczi Gergő oldalán. A TV2-csoporthoz tartozik még a Pro4 és a SuperTV2 is.

Két év sem volt

A TV2 vezetése 2013 karácsonya előtt jelentette be, hogy Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick pénzügyi igazgató megvette a céget német tulajdonosától, a ProSiebenSat.1-tól.

A ProSieben Sat.1 akkor olyan ("vendor loan"-nak vagy "earn out"-nak nevezett) finanszírozási ajánlatot tett az új tulajdonosoknak, amely lehetővé tette, hogy a vételárat csak egy bizonyos idő múlva kelljen megfizetniük. Információnkat akkor a ProSiebenSat.1 nem kívánta kommentálni, szóvivője a szerződés titoktartási záradékára hivatkozva utasította el kérdéseinket, a TV2 később viszont megerősítette.

És a nézettség?

A 41. heti nézettségi versenyt ismét a TV2 show-ja, a Sztárban sztár nyerte, a teljes lakosságból 1 millió 493 ezren figyelték. Mindhárom dobogós műsor 1 millió fölötti nézőszámot produkált: 1 millió 367 ezren voltak kíváncsiak a frissen debütált Hungary's Got Talentre, 1 millió 192 ezren figyelték a Barátok közt legnépszerűbb epizódját.

A beöltözős-karaoke show eredménye szép, de valójában a TV2 inkább csak teljes lakosságban, egész napot vizsgálva tartja a lépést az RTL Klubbal. Utóbbi a reklámozóknak fontos 18-49-es korcsoportban erősebb, hétköznap este, főműsoridőben pedig nyilvánvaló a fölénye. Az RTL-nél idősebb korú nézők által favorizált TV2 időközben átállt a 18-59-es korcsoportra, ebben kommunikál, de a Tényeket és a Sztárban sztár-t leszámítva ebben a szegmensben sincs nagy oka az örömre - persze a piaci második hely is lehet pénzügyi szempontból jó pozíció.

A múlt heti nézettségről itt olvashat többet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK