Mai Médialiftünkben felfelé halad A konyhafőnök egyik zsűritagja, Fördős Zé, miután
a gasztrovetélkedő a legnézettebb műsor volt a 18 és 59 év közöttiek körében,
annak ellenére, hogy kisebb közönségaránnyal ment, mint például az RTL Híradó.
A Coolnak is jó estéje volt, nagyjából másfél órán keresztül a második legnépszerűbb csatorna volt az RTL Klub mögött. Ebben az időben ment a Dr. Csont és a New York-i helyszínelők, utóbbi hozta a Coolnak a legmagasabb esti közönségarányt, 9,2 százalékot – főszereplője, Gary Sinise ezért tart Fördőssel. Mutatjuk grafikonon is, hogyan alakult az este:
A grafikonon nem ábrázoltuk az RTL II-t, a Nielsen által mért adatokból azonban tudjuk, hogy az este egyik legrosszabb közönségarányát egy itteni film hozta, a Terítéken a nő-t – és benne Penélope Cruzt – az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 0,6 százaléka figyelte.
Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségaránnyal zárt. Az RTL Klub ezúttal 3,6 százalékpontot vert rá a TV2-re,
a Duna TV 3,2 százalékos eredménye a hatodik helyre volt elég,
a Cool, a Film+ és a Viasat3 is megelőzte. Az M3 hajszállal végzett a Story4 előtt, ez a két csatorna áll a lista végén.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.