Nem újdonság, hogy a hazai televíziós piac fragmentálódik, egyre több a csatorna: régen az RTL Klubnak 30-40 százalékos share kellett a nagy sikerhez,
ma már 20 százalékos közönségarány is jónak mondható.
Az alábbi ábrán az látható, hogy 2014-ben már a hazai háztartások 37 százalékában 60-nál is több volt fogható, miközben 57 százalékukban több mint ötven tévé adása jött be. Egyre nagyobb a választék, már nincs olyan, mint régen, amikor szobaantennával bárki tévézhetett, három nagy csatorna kínálata közül mazsolázva.
Mint az alábbi ábrán látható, Magyarországon megszűnt az analóg földi sugárzás, és az analóg kábel is teret veszített. Egyre többen választják az IPTV-t és a digitális kábelt tévézésre.
A következő ábrán a tévézéssel töltött időt mutatjuk. Mint látható, a négy éves kor fölötti teljes lakosság átlagban többet nézi a képernyőt, mint a 18-49-es korcsoport, ahol 4-5 év stagnálás után csökkeni kezdett a tévé vonzereje: már nem napi 240 percet megy, csak kicsivel kevesebbet.
A negyedik ábrán az látszik, hogy minél idősebb valaki, annál többet gubbaszt a készülék előtt. Egy év alatt nem nőtt és nem csökkent a 18-29 évesek tévézési kedve, és a 18-39 éves férfinézők preferenciája sem lett más, ugyanannyit tévéztek, idén, mint tavaly. Ugyancsak látható a grafikonon, hogy a nők többet nézik a tévét, mint a férfiak.