A fiatal nőket izgatja kevésbé a tévé

tévé, tévézés, néző, tv, televízió
Vágólapra másolva!
Továbbra is sokat tévézünk, bár egyes korcsoportokban esett a médium iránti érdeklődés. A legtöbb hazai háztartásban 50-60 csatorna is megtalálható, ennek megfelelően ritkák már a 20 százalék fölötti eredmények.
Vágólapra másolva!

Nem újdonság, hogy a hazai televíziós piac fragmentálódik, egyre több a csatorna: régen az RTL Klubnak 30-40 százalékos share kellett a nagy sikerhez,

ma már 20 százalékos közönségarány is jónak mondható.

Az alábbi ábrán az látható, hogy 2014-ben már a hazai háztartások 37 százalékában 60-nál is több volt fogható, miközben 57 százalékukban több mint ötven tévé adása jött be. Egyre nagyobb a választék, már nincs olyan, mint régen, amikor szobaantennával bárki tévézhetett, három nagy csatorna kínálata közül mazsolázva.

Forrás: RTL / Nielsen

Mint az alábbi ábrán látható, Magyarországon megszűnt az analóg földi sugárzás, és az analóg kábel is teret veszített. Egyre többen választják az IPTV-t és a digitális kábelt tévézésre.

Forrás: RTL / Nielsen

A következő ábrán a tévézéssel töltött időt mutatjuk. Mint látható, a négy éves kor fölötti teljes lakosság átlagban többet nézi a képernyőt, mint a 18-49-es korcsoport, ahol 4-5 év stagnálás után csökkeni kezdett a tévé vonzereje: már nem napi 240 percet megy, csak kicsivel kevesebbet.

Forrás: RTL / Nielsen

A negyedik ábrán az látszik, hogy minél idősebb valaki, annál többet gubbaszt a készülék előtt. Egy év alatt nem nőtt és nem csökkent a 18-29 évesek tévézési kedve, és a 18-39 éves férfinézők preferenciája sem lett más, ugyanannyit tévéztek, idén, mint tavaly. Ugyancsak látható a grafikonon, hogy a nők többet nézik a tévét, mint a férfiak.

Forrás: RTL / Nielsen