Egy perc alatt a nézői felét elbukta az RTL Klub

RTL székház, RTL Klub, campona, reklámadó, illusztráció, rtl klub logó
Vágólapra másolva!
November 17-én a Barátok közt volt a 18–59-es korosztály kedvence, a célcsoport 517 ezer tagja figyelte. Jól szerepelt a Keresem a családom és az Éjjel-nappal Budapest is, a TV2 először a hatodik helyen tűnt fel a Tények-kel. Közmédiás produkció nincs az első tízben, a tizedik pozícióba még befúrta magát az RTL II A konyhafőnök junior-ral. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Keresem a családom műsorvezetője, Lilu, miután a családok egymásra találása ismét sok embert érdekelt, a 18–59-es korosztályból 475 ezren követték, ez lett a nap második legnézettebb műsora.

Ezután viszont az RTL Klub eléggé megzuhant,

a XXI. század nem nagyon érdekelte az előtte futó műsor nézőit,

a hatvan év alattiaknál már csak 206 ezer ember volt kíváncsi rá – vagyis a nézőtábornak több mint a fele elpártolt. A Rangos Katalinról szóló kiadást Moskovics Judit vezette, ezért kapta ő a piros nyilat.

Sokan ekkortájt már a Film+-t választották, az itt futó Kobra később már a legnépszerűbbé emelte a csatornát. Sylvester Stallone klasszikusa 10,1 százalékos közönségaránnyal zárt, ez volt a Film+ legjobb esti eredménye, az akciósztár emiatt őrködhet Lilu mellett a liftben. Mutatjuk grafikonon is, miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább láthatja a csatornák napi átlagos közönségarányát, a versenyben az RTL Klub végzett az élen, 3 százalékpontot vert rá a TV2-re. A Cool 0,2 százalékponttal előzte meg a Film+-t, a Duna TV pedig a M1-gyel játszott döntetlent. A Comedy Central hajszállal zárt az RTL II előtt, a tízes lista utolsó helyére szorítva ezzel a csatornát.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.