Nem megy a humor a közmédiának

Molnár Piroska Munkaügyek
Vágólapra másolva!
Január 20-án ismét a Barátok közt volt a magyar nézők kedvence, 1 millió 63 ezren figyelték a teljes lakosságból. Az utána következő műsorok már egymillió alatt hoztak, az első öt helyet azonban így is az RTL Klub foglalta el, a napi sorozat után a Híradó-val, a Fókusz-szal, a Szulejmán-nal és az Éjjel-nappal Budapest-tel. A TV2 a tízes listán csak két helyet tudott megszerezni, másik kettőt pedig a Duna TV.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben egyedül a Házon kívül riportere, Boros Kriszta megy felfelé, miután a közéleti műsor 18,4 százalékos közönségarányt hozott, ez a produkció jellegét tekintve elég szép eredmény. A nézőszámra sem lehetett panasza az RTL Klubnak, 477 ezer néző elég volt ahhoz, hogy a Házon kívül elfoglalja a nézettségi toplista tizedik helyét.

A Duna TV a Maradj talpon! végéig tartotta magát,

utána megindult a lassú hanyatlás, a legrosszabb esti eredményt a Munkaügyek hozta – az éppen tévézőknek csupán 2,5 százaléka volt kíváncsi rá, alig 65 ezren látták. Közben a TV2 is bukdácsolt, a Dr. Csont-tal egy ideig a Cool volt a második legnépszerűbb csatorna. Mutatjuk grafikonon is a küzdelmet:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az RTL II ugyan nem szerepel az ábrán, a Nielsen méréseiből azonban tudjuk, hogy az este legrosszabb eredményét a csatornán adott Vámpírakadémia hozta: a hatkor induló vígjáték 0,5 százalékkal zárt, késő esti ismétlése pedig már csak 0,3-mal – egyik szereplője, Olga Kurylenko ezért vág dühös arcot a Médialiftben, Molnár Piroskával együtt.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte, a napi átlagos közönségarányt tekintve 1,4 százalékpontot vert rá a TV2-re, miközben

a Duna TV 6,6 százalékkal szerezte meg a harmadik helyet.

A közmédia csatornái közül az M1 és az M3 szerepel még az első tízben, előbbi a hatodik, utóbbi a kilencedik pozícióban, holtversenyben az ATV-vel.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.