Mindenkit meglepett a Comedy Central

Brickleberry
Vágólapra másolva!
Február 18-án ismét a Barátok közt érdekelte legjobban a 18 és 49 év közöttieket, a korosztály 333 ezer tagja figyelte, hogy mi történik a Mátyás király téren. Ezt követte az Éjjel-nappal Budapest és a Castle, majd a Fókusz és az RTL Híradó. A tízes toplistán a TV2 csak a hatodik és hetedik pozíciót tudta megszerezni a Tények-kel és a Jóban Rosszban-nal, a maradék három hely a Coolé lett, A mentalistá-t, a Dr. Csont-ot és a Gyilkos elmék-et is szépen nézték az ötven év alattiak. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Nathan Fillion, miután krimisorozata, a Castle a nap harmadik legnézettebb műsora lett a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban, 239 ezren figyelték, az éppen tévéző ötven év alattiak 17,1 százaléka.

Mindenkit meglepett a Comedy Central, késő estére ugyanis igencsak megizmosodott.

Fél tizenegy után a Family Guy két epizódja 9,2, illetve 9,7 százalékos közönségarányt hozott, a Brickleberry pedig 11 százalékkal zárt – ekkor már a Comedy Central volt a legnépszerűbb csatorna, az RTL Klubon a Híradó késő esti kiadása 9,9 százalékkal ment a Brickleberry-vel egy időben.

Közben a Duna TV-n a Gérard Depardieu-féle Apám, a hős 2,8 százalékos közönségarányt hozott, a Szamba már csak 1,6-ot – főszereplője és rendezője, Koltai Róbert ezért kapott tőlük piros nyilat. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb adóknál miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A Comedy Central az ábrán nem szerepel, de hogy jó napot zárt, az a csatornák oszlopdiagramjáról is kiderül, a napi átlagos közönségarányt tekintve ugyanis negyedik lett, a Film+-szal holtversenyben:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Látható az is, hogy a napot az RTL Klub nyerte, ezúttal 4 százalékponttal előzte meg a TV2-t, miközben a harmadik helyet a Cool szerezte meg. A Viasat3 egy hajszállal maradt el a Super TV2-től, ahogyan az M2 is a Duna TV-től.

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.