Most tényleg jól ráijesztettek a TV2-re

Gyilkos elmék
Vágólapra másolva!
Február 25-én ismét a Barátok közt volt a magyar közönség kedvence, a 18–49-es korosztályból 361 ezren figyelték. Az ötven év alattiakat az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz is vonzotta, a TV2-re a Tények miatt kapcsoltak a legtöbben. A Cool műsorkínálatából három krimisorozat mozgatta meg igazán a célcsoport nézőit, a Dr. Csont, A mentalista és a Gyilkos elmék is befért a tíz legnézettebb produkció közé. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart a Dr. Csont egyik főszereplője, David Boreanaz, annak ellenére, hogy a sorozat rajongói most annyira épp nem örülnek. A Coolon adott epizód remekül ment a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban,

10,8 százalékos közönségaránnyal az este legjobbját hozta a csatornának,

a nézettségi versenyben hetedikként végzett. Este nyolctól a Cool amúgy is jobbára a TV2 felett volt, nézze csak a grafikont:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrán a kisebb csatornák nem szerepelnek, a Nielsen méréséből azonban kiderül, hogy a Super TV2-nek is jó estéje volt, a Transformers: A bukottak bosszúja 8,5 százalékos közönségaránnyal ment, ez a csatorna 3,9-es napi átlagához képest kimagasló eredmény – a film női főszereplője, Megan Fox tehát nem csak a külseje miatt kapta a zöld nyilat.

Az M3 eközben a Kató néni kabaréjá-val próbálkozott, de nem nagyon tudta elérni az 18–49-es célcsoportot,

az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 1,8 százaléka volt kíváncsi Ihos József bohóckodására.

A Cool a napi átlagos közönségarányt tekintve is erősen zárt, csak 0,6 százalékponttal maradt el a TV2-től, így szerezte meg a harmadik helyet. A Super TV2 a hatodik pozícióig kapaszkodott, holtversenyben végzett a Comedy Centrallal, miközben a Duna TV 2,5 százaléka csak a hetedik helyre volt elég. A tízes toplistát a Story4 zárta, hajszállal maradt el az M3-tól.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző-gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.