Késő estére letolták a trónról az RTL Klubot

Gyilkos szezon Robert De Niro John Travolta
Vágólapra másolva!
A márciust is a Barátok közt-tel kezdte a legtöbb magyar tévénéző, 1-jén a 18–59-es korosztályból 489 ezren figyelték, hogy mi történik a Mátyás király téren. Az Éjjel-nappal Budapest és az RTL Híradó is jól teljesített a hatvan év alattiaknál, a TV2 először a hatodik helyen szerepel a Tények-kel. A tízes toplistára a Cool két sorozata is felfért, A mentalista a nyolcadik, a Dr. Csont a tizedik lett.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Chuck Norrisnak aligha mertünk volna piros nyilat adni, de szerencsére nem is volt rá szükség, hiszen a délután legjobb közönségarányát a TV2-n adott Walker, a texasi kopó hozta, a két epizód közül a népszerűbbre az éppen tévéző hatvan év alattiak 13,4 százaléka volt kíváncsi. Érdemes megnézni grafikonon is, hogy mennyire kiemelkedik a többi műsor közül:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az este már jobbára az RTL Klubé volt, fél tizenegy körül azonban elkezdett mozgolódni a Film+, és át-átvette a vezető helyet. Itt a 23.15-től adott Gyilkos szezon hozta a legjobb közönségarányt, a 18–59-es célcsoportban 10,2 százalékkal ment – a filmben Robert De Niro és John Travolta párharcát figyelhették a nézők, előbbi ezért megy felfelé Chuck Norris társaságában.

A Duna TV legrosszabb esti közönségarányát A Nagyok című dokumentumsorozat hozta,

ebben a műsorban Ugron Zsolna írónő beszélget a magyar kultúra és sport nagyjaival – ez azonban keveseket érdekelt, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak csupán 1,3 százaléka kapcsolt ide. Mutatjuk grafikonon az este alakulását is:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

A csatornák versenyét 12,2 százalékos napi átlagos közönségaránnyal az RTL Klub nyerte, 2,8 százalékponttal előzte meg a TV2-t. A Duna TV 3 százaléka csak a hetedik helyre volt elég, így is csak hajszállal végzett a Super TV2 előtt. A tízes toplista utolsó két helyén a közmédia csatornái találhatók, az M3 és az M1 került ezekbe a pozíciókba.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.