Korai temetni a nyomtatott sajtót

Vágólapra másolva!
A kábeltévék részesedése a televíziós reklámbevételekből nyolc év alatt 15%-ról 45%-ra nőtt 2015-re. A hazai nyomtatott sajtó bevételei estek ugyan, de az eladott lapok száma nem zuhan, szemben több közép-európai országban tapasztalható trenddel.
Vágólapra másolva!

A televíziós reklámpiac igen transzparens, áttekinthető, jól mért piac – hangzott el az Evolution 2016 konferencián. Ötvennél több csatorna vett részt a felmérésben, amely itthon adózó, reklámadó által érintett cégek számain alapul.

A teljes tévés reklámpiac 51,6 milliárdos volt, 2015-ben megtartotta részesedését, azaz korai temetni a televíziózást. A tévés reklámbetételek öt éven át csökkentek, 2014-től már megint nőttek. A tévés reklámbevételek (szpot és nonszpot) még mindig nem érik el a 2011-es szintet. 55%-ot vit el együttesen az RTL Klub, a TV2 és a Duna, a kábeltévék részesedése 45%-os volt. A kábeltévék részesedése nyolc év alatt 15-ről 45%-ra nőtt.

Nyomtatott sajtó

A nyomtatott sajtó teljes árbevétele 96 milliárd forintos volt, hiszen igen jelentős a terjesztési árbevétel is. A napilapok viszik el a reklámbevétel 36%-át.

2015-ről 27 kiadó tett bevallást 382 lap adatairól. 2848 lapot tart nyilván a Magyar Lapkiadók Egyesülete, de ebben már bene vannak az önkormányzati újságok, ingyenes reklámújságok is.

Aggasztó, hogy miközben a cseh és szlovák print reklámpiac folyamatosan növekedett az elmúlt években, a magyar print reklámpiac csökkent. A nyomatott sajtó részesedése viszont a teljes piacból jelentősebb, mint pár környező országban, ez ad némi okot optimizmusra a szakmában. Sok közép-európai országban jelentősen csökkent az eladott lapok száma, itthon nem olyan drámai az esés.