Nem tudjuk megunni A kőszívű ember fiait

A kőszívű ember fiai, Tordy Géza
Vágólapra másolva!
Március 15-én az RTL Híradó érdekelte a legtöbb tévénézőt, a teljes lakosságból 1 millió 316 ezren figyelték a napi események összefoglalóját. A Tények a harmadik lett a nézettségi versenyben, egy RTL Klubon adott vígjáték, a Gyerekjáték fúrta be magát a két hírműsor közé. Köztévés produkció nem szerepelt a legjobb tízben, a tizedik helyre viszont még éppen befért az ATV Híradó-ja.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Ünnepi Médialiftünkben felfelé tart Erős Antónia, miután az RTL Híradó a nap legnézettebb műsora lett, egyedüliként vonzott egymillió feletti nézőt.

A TV2 hírműsora alul maradt az RTL Klubéval szemben, a csatorna az esti filmek közül is csak A csajok bosszújá-val tudta meg-megelőzni riválisát. A film végül 13,9 százalékos közönségaránnyal zárt, egyik főszereplője, Cameron Diaz zöld nyilat kapott. Mutatjuk grafikonon is, hogy a főbb csatornáknál miként alakult az este:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az ábrából kitűnik, hogy a Duna TV ünnepi kínálatából, az 1848-1849-es eseményekhez kapcsolódó alkotások közül még A kőszívű ember fiai-ra voltak leginkább kíváncsiak a nézők, annak ellenére, hogy minden évben előkerül. Ez volt a nap 11. legnézettebb műsorszáma – egyben az állami média legnézettebb produkciója –, 385 ezren figyelték.

A grafikonon a Comedy Central nem szerepel, a Nielsen méréseiből azonban tudjuk, hogy Mogács Dániel önálló estjére, a Rohan(d)ó élet-re az éppen tévézőknek csupán 0,5 százaléka volt kíváncsi – a komikus ezért tart lefelé a Médialiftben.

A csatornák versenyét az RTL Klub nyerte,

a napi átlagos közönségarányt tekintve 4,2 százalékponttal előzte meg a TV2-t. A Duna TV 5 százalékkal szerezte meg a harmadik pozíciót, önmagához képest igen erős napot zárva kapaszkodott fel mögé az ATV. Az M1 a Film+-szal teljesített egy szinten, az M4 Sport pedig hajszállal maradt el a Comedy Centraltól.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.