Az eNET 2016 februárjában készített kutatásából kiderül, hogy a felnőtt magyar internetezők hol és hogyan szeretnek tévéműsorokat, illetve filmeket nézni: A válaszadók 86%-a legalább havi rendszerességgel használja az online videómegosztó portálokat.
Tízből hárman havonta legalább egyszer ingyenesen töltik le torrentoldalakról a filmeket.
Mindezektől függetlenül Magyarországon a felnőtt internetezők 90%-ának háztartása rendelkezik tévé-előfizetéssel. A tévészolgáltató kiválasztásánál a megkérdezettek harmadának számít, hogy legyen előfizetésében sportcsatorna. A hazai gyártású sorozatok azonban már nem arattak ekkora sikert, csupán 16%-nál játszanak ezek szerepet az előfizetés megtartásában.
A válaszadók közel fele csak magyar nyelven hajlandó filmet nézni, csupán 2% az, aki számára nem jelent problémát szinkron és felirat nélkül filmezni. Mindössze minden hetedik válaszadó tölt le feliratot, ami azt jelenti, hogy vagy már eleve szinkronizált, vagy feliratozott filmeket néznek.
A felnőtt internetezők körében
a szolgáltatókkal szembeni legfontosabb elvárások: a széles műsorpaletta és a reklámmentesség.
Ezek mellett a 24 órás elérhetőség, vagyis a bármikor nézhető műsorkínálat elérhetősége is fontos.
A nézők megtartásáért már megjelentek a különböző streaming és VOD szolgáltatások. Ezek közül az RTL Most bizonyult a legnépszerűbbnek a kutatásban részt vettek körében, ezt követi az HBO, valamint a DIGI Online. Mindhárom szolgáltató 24 órás elérhetőséget biztosít, de műsorkínálatuk kisebb, mint a Netflixnek.
Széles a műsorkínálata, nincsenek rajta reklámok, és bármilyen eszközről elérhető, csak internetelérésre van szükség a használatához. A szolgáltatás egy hónap erejéig mindenki számára ingyenesen kipróbálható, de még így is csupán a válaszadók 6%-a élt ezzel, viszont további 55% tervezi, hogy a közeljövőben ad egy esélyt a Netflixnek.
Továbbra is
az egyik legkedveltebb időtöltésnek számít a tévézés, a sorozat- vagy filmnézés.
A hagyományos tévészolgáltatók mellé a Netflix olyan új piaci szereplőként érkezett a hazai piacra, ami nem reklámalapú kereskedelmi tévészolgáltatást nyújt, sokkal inkább a fogyasztói igényeknek próbál megfelelni, a hagyományos tévé-előfizetést ötvözi a videómegosztó oldalak előnyeivel.
Jelenleg azonban még nem jelent komoly fenyegetést a hazai szolgáltatók számára, mivel viszonylag kevesen élnek a lehetőséggel.