Ideszoktatnák a külföldi tévéseket

2016.04.12. 12:17

A múlt héten lezajlott a világ egyik legnagyobb televíziós vására, a cannes-i MIPTV, ahol csupán két magyar stand volt, az MTVA mellett egyedüli magyar gyártóként a Show and Game Production állított ki. A független produkciós cég saját formátumait árulta, valamint gyártó bázisát kínálta a külföldi csatornáknak és licenctulajdonosoknak, a filmesek után a tévéseket is Magyarországra szoktatná. 

A 15 éve alapított Show and Game Produkciós Kft.-től egy-két műsort valószínűleg mindenki látott már, aki az elmúlt években bekapcsolta a tévéjét, hisz ők készítik például a Jóban Rosszban-t, de számos vetélkedő és zenés show jelenlegi vagy korábbi évadja is fűződik a nevükhöz – többek között a Maradj talpon!, A Kocka, az Észbontók, Az ének iskolája, A Nagy Duett, a Csináljuk a fesztivált.

Ők fejlesztették ki és gyártották a Virtuózok-at is, az azonban a licenctulajdonoson, Peller Mariannon és a Classic Talents Hungaryn keresztül került a Dick Clark Productionshöz, a sikersztoriról itt írtunk hosszabban.

A Show and Game standja a MIPTV-n, középen Koós GyörgyForrás: TMC

A Show and Game konkrét szerződést nem kötött Cannes-ban, de találkozott és tárgyalt sok komoly érdeklődővel, velük jelenleg is folytatja a tárgyalásokat. A cég főrendezője és társtulajdonos producere, Koós György bizakodó: „Az üzletek alapvetően nem itt köttetnek, itt inkább a kapcsolatfelvétel zajlik, a tárgyalások utáni névjegykártyacsere, illetve a felkérés arra, hogy az ember küldjön bővebb anyagot bizonyos dolgokról. Sok biztató tárgyaláson vagyunk túl, olyan nagy csatornákkal egyeztettünk, mint például a BBC, és olyan gyártókkal, mint például az EndemolShine vagy az Armoza. Most már itthonról folytatódik a munka, hogy ezt a közel 25 találkozót megfelően kezeljük és lekövessük” – mondta az Origónak.

Gyártást és saját formátumokat kínáltak

A cég a külföldi csatornáknak egy hazai gyártási központot ajánlott, különös tekintettel a speciális díszletek megépítésére – a filmszakma után a tévéipar képviselőit is Magyarországra csábítaná. Koós azt mondta, az egyik nagy amerikai tévétársaság például kifejezetten szeretne egy közép-európai helyszínen játszódó produkciót, leginkább persze a gyártás kis költsége vonzhatja, miután a magyar cég nagyságrendileg annyiból hoz ki egy komplett évadot, mint az amerikaiak egy pilotot, vagyis egyetlen, bemutató epizódot.

Koósék emellett öt saját formátumot is árultak Cannes-ban, ezek különböző stádiumig jutottak, van, amelyik csak forgatókönyv formájában létezik, de köztük van például az akkori M1-en már futott zenés show, a Legenda is, amit egyébként az arab világba már korábban megvettek. Van egy másik, speciális zenés formátum is, amelyre inkább német területről volt érdeklődés, és vannak game show-k is. Érdekes módon kint tárgyaltak ezekről a magyar csatornák képviselőivel is.

A cég szóróanyagai a standonForrás: TMC

Kifejezetten külföldi forgalmazásra szánnak viszont egy olyan gasztronómiai produkciót, amelyet már le is forgattak angol nyelven, két gasztroblogger közreműködésével – ez az európai csatornák közül a Canal+-t, a tengerentúlról pedig az egyik kanadai forgalmazót érdekelte a leginkább, egy távol-keleti adó pedig egyből meg is vásárolta volna a licencet, ha a Show and Game Ázsiában kizárólagos jogot biztosít neki. Sok olyan történt Cannes-ban, ami nagyon biztató, ezeket kell most átgondolnunk, és a megfelelő szálakat továbbvinnünk” – zárta a producer.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK