Media Hungary: hová megy a közmédia 80 milliárdja?

2016.05.10. 19:04

Elkezdődött a 21. Media Hungary Siófokon, 1900 regisztrált résztvevővel, ami rekord a rendezvény történetében. 1996-ban volt az első, még egészen más médiakörnyezetben.

A nyitóelőadás ezúttal is Karas Monikáé volt (NMHH), ő a hivatal felelősségéről, a partner médiacégek jogkövető magatartásáról beszélt egyebek között, majd Varga Zoltán (Central) az előrejelzések pontatlanságáról, piaci trendekről értekezett. Erről itt olvashat. 

Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója volt soron a Media Hungary konferencián, őt sokan meg akarták hallgatni, olyanok is bejöttek a nagyterembe, akik addig kint kávézgattak. Részletek itt. 

Kápolnai András (Antenna Hungária) elmondta, hogy a MinDig TV jelenleg kilenc csatornát ad ingyen, de idén jön az M5, vele már 10 lesz – ez közelít a szlovák számhoz, ott 12 csatorna nézhető ingyen. Előadásáról itt írtunk. 

A PR-teremben Pálfalvi Márta (Heineken) beszél arról, hogyan változik a sajtómunka az ezerfelé darabolt médiában. Ma már nem a neves lapok és weboldalak uralják az információáradatot, hanem a Google és a Facebook – hangzott el az előadásban. Részletek itt. 

Az RTL-csoport vezérigazgató-helyettese, programigazgatója Kolosi Péter jött. Őt a szervezők már nem a plenáris terembe, hanem a televízió szekcióba tették, viszont nem hagyta annyiban, amit a TV2-höz igazolt Gerkens mondott korábban. Számok, észrevételek itt. 

Súlyos pénzek kerültek elő eztán, Vaszily Miklós (MTVA vezérigazgató) arról beszélt a Media Hungary konferencián, hová megy el évente 80 milliárd forint. Itt írtunk bővebben a témáról. 

Napközben több száz hírrel találkoznak, nehéz a szelekció – Kotroczó Róbert elmondta, hogy az RTL Híradó arra törekszik, hogy a tévénézők a hírműsorokban csak olyan hírekkel találkozzanak, amik igazak. Részletek itt. 

Később Versenyhelyzetek zongorára és géppuskára címmel vezetett beszélgetést Pantl Péter a konferencián, a jelenlevők arról beszélgettek, hogy ki lehet a nyertese a reklámpiac bővülésének. Itt olvashat többet a témáról. 

A Viacom, az ATV és a Hír TV is elárulta pár tervét, a TV2 pedig új, nagyszabású műsort jelentett be őszre. Részletek itt. Eztán előkerült Yvonne Dederick, a TV2 volt társtulajdonosa, és elmondta, mivel foglalkozik mostanában. Itt írtunk erről. 

Még le sem ment a nap, de a TV2 bejelentette, hogy kilenc új csatornát indít. Hogy melyeket, azt innen megtudhatja.