A tévézők harmada az interneten néz filmeket, sorozatokat

tévénéző, tévé
Vágólapra másolva!
A Nielsen Közönségmérés TV Plusz kutatásának célja a hazai többképernyős médiafogyasztásfeltérképezése. A cég 2016 tavaszán végzett felmérése az internetezési szokásokról, tévéműsorok online megtekintésének eszközeiről, gyakoriságáról, tartalmáról és a közönség összetételéről ad átfoglaló képet.
Vágólapra másolva!

Napjainkban egyre jellemzőbb, hogy a tévénézés és az internethasználat mind szorosabban összefonódik: a középpontban nem az eszköz, hanem sokkal inkább maga a tartalom áll.

A fogyasztók egyre több felületen, egyre több forrásból érhetik el ugyanazt a tartalmat,

és ezek a források igen jól kiegészítik egymást. A felmérésből az is kiderül, hogy hazánkban a tévés tartalmak interneten keresztül történő fogyasztása jelenleg még nem mindennapos tevékenység: jellemzően hetente vagy annál is ritkábban fordul elő, melyhez elsősorban a nagyobb képernyőt, asztali számítógépet vagy laptopot preferálják a nézők.

Jelentős a laptop aránya

A tévés háztartásokban élő 4 év felettiek 79%-ának otthonában már van internet elérés, és 67%-uk internetezik is odahaza, melynek során az asztali számítógépet megelőzve egyre többször alkalmaznak mobil eszközöket, elsősorban okostelefont és a laptopot, de a tablet használata sem elhanyagolható.

Korcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a 18-49 éves személyek 80%-a rendelkezik okostelefonnal, melyet 71%-uk otthoni internetezésre is használ. A laptop aránya is igen jelentős, e korosztály kétharmadánál jelen van, és 52%-uk ezen keresztül (is) internetezik otthon.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Egyre több az okostévé

Az okostévével ellátott háztartások aránya is folyamatosan nő: már minden ötödik személy háztartásában megtalálható, és közülük mintegy félmillióan használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket: jellemzően zenehallgatás, illetve különböző videótartalmak megtekintésének céljából, de külföldi és magyar filmek és sorozatok is szerepelnek a palettán.

A 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség egyharmada fogyaszt tévés jellegű tartalmakat az interneten,

a magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat. A nézők többsége elsősorban a nagyobb képernyőt preferálja: 58 illetve 54 százalékban a laptopot illetve az asztali
számítógépet választják, és leggyakrabban a csatorna saját weboldalán tekintik meg a kívánt tartalmakat.

A felmérés során a sport, a szappanopera, a hírműsorok és a tehetségkutatók bizonyultak a legnépszerűbb műfajoknak, de természetesen ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Jelenleg a teljes magyar népesség 3,5%-a él tévékészülék nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy mégis fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat interneten keresztül.

A kutatás módszertanáról

2016. február 17- március 26. közötti, sztenderd kérdőívvel végzett kutatás, amelynek országos, rétegzett, véletlen háztartási mintája régióra és településméretre reprezentatív. A kutatás 1996 háztartást keresett meg, amelyben 4713 személy él. Az eredmények a 2016. január 1-re számított népesség előrejelzés kor, nem, végzettség, háztartásméret, településtípus és statisztikai régió szerinti adatai alapján kerültek súlyozásra.