A kritikusok és a közönség véleménye sokszor eltérhet egy tévéműsorról, lesznek meglepetések is a listán, amely a kritikusok kedvenceit állítja sorba 1995-től napjainkig.
A Metacritic nevű oldal zenei albumok, filmek és videojátékok értékelése mellett tévéműsorokét is gyűjti, ezek alapján hoz ki egy átlagot. A százas skálán 80 fölötti pontszámot elért produkciók általánosan elismertnek számítanak, míg a 20 pont alattiakat nem sokra tartja a kritika.
Érdemes megnézni, hogy egy adott évben milyen műsorokat tartottak a legnagyobbra a kritikusok: van köztük valóban időtálló alkotás, másokra viszont már alig emlékszünk. Íme, a legmagasabb pontszámot elért produkciók, 1995-től az idei évig.
- 1995: The Larry Sanders Show, 4. évad (99 pont)
- 1996: The Larry Sanders Show, 5. évad (97 pont)
- 1997: Dharma és Greg, 1. évad (81 pont)

- 1998: The Larry Sanders Show, 6. évad (99 pont)
- 1999: Különcök és stréberek, 1. évad és Maffiózók, 1. évad (88 pont)
- 2000: Maffiózók, 2. évad (97 pont)

- 2001: Office, brit verzió, 1. évad (98 pont)
- 2002: Office, brit verzió, 2. évad (93 pont)
- 2003: Office, brit verzió, karácsonyi különkiadások (98 pont)

- 2004: Drót, 3. évad (98 pont)
- 2005: Deadwood, 2. évad (93 pont)
- 2006: Drót, 4. évad (98 pont)

- 2007: Félig üres, 6. évad (89 pont)
- 2008: Drót, 5. évad (89 pont)
- 2009: Mad Men – Reklámőrültek, 3. évad (87 pont)
- 2010: Mad Men – Reklámőrültek, 4. évad (92 pont)

- 2011: Breaking Bad, 4. évad (96 pont)
- 2012: Breaking Bad, 5. évad (99 pont)
- 2013: Megvilágosultam, 2. évad (95 pont)

- 2014: Trónok harca, 4. évad (94 pont)
- 2015: Fargo, 2. évad (96 pont)
- 2016: Rectify, 4. évad (99 pont)
- 2017: A hátrahagyottak, 3. évad (98 pont)

És hogy mi az idei év slágere eddig a Metacritic szerint? 81 ponttal a The End of the F***ing World, bővebben írtunk róla itt.