A televíziós nézettséget már az ötvenes évek óta méri a Nielsen, most pedig már a tartalomszolgáltató oldalak látogatottságával is foglalkozik.
A piackutató vállalat egyelőre csak a Netflix és az Amazon nézettségét vizsgálja – és azt is csak az Egyesült Államokban –, de tervezik a mérés kiterjesztését.
Mindenesetre az első vizsgált hétről, az augusztus 3. és 9. közé eső időszakról már kiadták az adatokat, akkor a legnépszerűbb a The Umbrella Academy, vagyis Az Esernyő Akadémia volt, ezt összesen nagyjából 3 milliárd percig, azaz 50 millió óráig nézték a felhasználók.
A Nielsen a többi produkciónál sem a nézők számát, hanem az ott eltöltött időt vizsgálta, ez alapján a tízes toplista mindegyik helyén olyan sorozat áll, amely a Netflixen érhető el – viszont a The Umbrella Academy közülük az egyetlen, amely a tartalomszolgáltató saját gyártása, a többi máshonnan vásárolt tartalom.
Íme, az augusztus 3-i hét amerikai toplistája: