Inspiráló, aktuális tartalmakkal és friss arculattal, a fiatalok hangján szól közönségéhez november 3-tól az M2 Petőfi TV és a Petőfi Rádió. A két csatorna megújulása már része a közelgő Petőfi-emlékévnek, amelyre a közmédia a Petőfi Irodalmi Múzeummal közösen készül. A Petőfi átalakulásával azt a célt tűzte ki, hogy popkulturális iránytű legyen az értékkereső fiatalságnak, miközben a hazai zenei választék legjavát kínálja nekik.

2023-ban ünnepeljük Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját. A méltó megemlékezéshez 2022-re és 2023-ra nagyszabású tervekkel készül az MTVA és a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. a Petőfi Irodalmi Múzeummal közösen. Az emlékév részeként november 3-án megújul az M2 Petőfi TV és a Petőfi Rádió. A csatornák márkaarca, a forradalmár költő, a reformkor egyik legmeghatározóbb karaktere. 

Petőfi Sándor az első magyar ember, aki bebizonyította, hogy a rock and roll nem egy tánc. Ízig-vérig magyar volt, aki életét adta a hazáért.  Mi ez, ha nem rock and roll?" – fogalmazott korábban Béli Ádám. Az M2 Petőfi TV és a Petőfi Rádió csatornaigazgatója kiemelte, a Petőfi-emlékév lehetőséget teremt megszólítani az örök lázadó és értékkereső ifjúságot, valamint arra, hogy Petőfi, a rocksztár lehessen a 21. század fiataljainak ikonja.

A „petőfiség" szellemi szabadságvágy, vagánysággal ötvözve. A műsorvezetők ebben a szemléletben szólnak majd a fiatalokhoz, bemutatva a magyar könnyűzenei kínálat legjavát a mainstreamtől az undergroundig. A csatornák víziója egy közös, szinergikus márkakép, amely a televízió, a rádió és az online tartalmak összehangolásával valósul meg.

Forrás: M2 Petőfi TV/Instagram

Fontos és szimbolikus változás, hogy mindkét csatorna a főváros kulturális életének kultikus helyszínéről, az A38 hajóról jelentkezik majd, minden eddiginél közvetlenebb és látványosabb formában.