Páratlanul nagy összeg gyűlt össze a Jónak lenni jó! adományvonalán egy hónap alatt. A közmédia jótékonysági kampánya idén a Covid-árvákat segítő Regőczi Alapítvány munkáját támogatja, és – a több mint 140 ezer hívásnak és sms-nek köszönhetően – már a 70 millió forintot is meghaladta az adományvonalra érkezett felajánlások összege. A tízéves múltra visszatekintő karitatív akció történetében ez rekordnak számít.

A korábbi Jónak lenni jó! akciók azonos időszakában még sohasem gyűlt össze akkora összeg, mint az idei kampányban. A 1357-es adományvonalra befutott, több mint 140 ezer hívásnak és sms-nek köszönhetően meghaladta a 70 millió forintot a felajánlások összege.

A jubiláló karitatív akció kedvezményezettje idén a Regőczi Alapítvány, az Áder János köztársasági elnök és felesége, Herczegh Anita által életre hívott szervezet, amelynek missziója, hogy személyre szabott gondoskodást biztosítson a koronavírus-járvány idején árván vagy félárván maradt magyar gyerekeknek. Idén két olimpiai bajnok vívónk, Nagy Tímea és Szilágyi Áron jószolgálati nagykövetként segíti a Jónak lenni jó!-t.

Szilágyi ÁronFotó: Koncz Márton / Travelo

Az összefogás a hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek számít, aminek révén az elmúlt kilenc évben csaknem 1,7 milliárd forint juthatott el a rászorulókat segítő szervezetekhez. A korábbi években olyan világsztárok csatlakoztak az akcióhoz, mint Bud Spencer, Sarah Jessica Parker, Angelina Jolie, Brad Pitt, Jean-Paul Belmondo vagy Lewis Hamilton. Az adományvonal az év végéig elérhető, egy hívás vagy sms továbbra is 500 forintot jelent. Itt elérhetők a kampány további részletei, valamint tárgyi adományok is vásárolhatók.

A közmédia jótékonysági akciója december 19-én egész napos műsorfolyammal zárul.