Kilenc dal

Szintén bemutatták a cannes-i filmfesztiválon Michael Winterbottom 2004-es filmjét, amely aztán vitát is váltott ki a valódi szexjelenetek miatt. A két főszereplő, Kieran O'Brien és Margo Stilley olyan zenekarok dalaira esett egymásnak, mint a Black Rebel Motorcycle Club, az Elbow, a Primal Scream vagy a Franz Ferdinand: behatolást, kölcsönös orális szexet és ejakulációt is láthattunk.
Shortbus

Az egyik történetszála arról szólt, hogy egy nő hogyan jut el az első orgazmusáig, amit végül egy hármas szex során élt át, amikor ellátogatott egy szexklubba – de nem ez volt az egyetlen merész jelenet a filmben, még autofellációt is láthattunk benne. A rendező, John Cameron Mitchell úgy nyilatkozott annak idején, hogy „új filmes módszerekkel járja körül a szexet, mert az túl érdekes ahhoz, hogy meghagyjuk a pornónak".
Kutyafog

A háromszoros Oscar-jelölt Jórgosz Lánthimosz második nagyjátékfilmje volt, amelyben egy családapa egy erődítményszerű házban, teljes elzártságban tartotta a feleségét és három gyereküket, azt hazudva nekik, hogy a külvilágban óriási veszély lesne rájuk. Ezt a szokatlan élethelyzetet a rendező igazi szexjelenetekkel tette valódibbá, vérfertőzést is bemutatott a testvérek között (miközben az őket játszó színészek természetesen nem voltak rokonok).
Szerelem

A Love-nak már a plakátja jelezte, hogy provokatív filmről van szó, végül a valódi szexjelenetei miatt híresült el – amelyeket bizonyos mozikban ráadásul 3D-ben láthattak a nézők. A rendező, Gaspar Noé korábban az Enter the Voidban (Lépj az ürességbe) is mutatott igazi szexet, amiről egy interjúban úgy beszélt, hogy problémás lehet, mert a férfi színészeknek általában nehezen van erekciójuk a stáb előtt, a színésznők pedig nem mennek bele, ha van amúgy partnerük. Noé szerint a valódi szexjelenetet a legjobb két szingli színésszel felvenni, akik korábban szeretők voltak.