Nem előzte meg túl nagy hírverés a Kamaszok című brit sorozatot, ennek ellenére letarolta a Netflix nézettségi listáját több országban is, és hatalmas visszhangot váltott ki a nézőkből. Bár vannak eltérő vélemények, ugyanis többen hiányolták a jól megszokott történetvezetést, viszont legtöbben megértették, hogy ez a sorozat mást akart elmondani és üzenni, és egyáltalán nem hasonlítható máshoz.
A történet már az első perctől berántja a nézőt, hiszen félelmetesen realisztikusan mutatják be egy átlagos brit család borzalmas reggelét, amikor az életük örökre megváltozott. A készítők szándékosan építették fel a történetet és a képi megjelenítést úgy, hogy folyamatosan azt érezze a néző, ő is jelen van, és vele is megtörténhet. A Kamaszok a Miller család elképesztő drámáját követik nyomon azután, hogy az említett reggelen a 13 éves kamasz fiukat, Jamie-t fegyveres rendőrök tartóztatják le az otthonukban gyilkosság vádjával. Azonban a hangsúly nemcsak azon van, hogy Jamie Miller (Owen Cooper) valóban elkövette-e a gyilkosságot, hanem azon is, hogy ez mind hogyan hat a közvetlen környezetére, elsősorban a családjára.
Csinálhattunk volna egy drámát bandákról és a késeléses bűncselekményekről, vagy egy olyan gyerekről, akinek az anyja alkoholista, vagy akinek az apja erőszakos bántalmazó.
Ehelyett azt akartuk, hogy ránézzünk erre a családra, és azt gondoljuk: 'Istenem. Ez velünk is megtörténhet!' És ami itt történik, az egy átlagos család legrosszabb rémálma”– mondta a Netflixnek Stephen Graham színész, aki Jamie apját, Eddie Millert alakítja a történetben, emellett a sorozat társalkotója, és társírója is egyben. Stephen Graham olyan produkciókból ismert mint a Blöff, a Forráspont, a 2023-as Testek, vagy a 2019-es Az ír című bűnügyi film.
A kiemelkedő és igazán magával ragadó színészi játékon túl az teszi még igazán különlegessé a Kamaszokat, hogy egy rész egyetlen snittből áll, tehát vágás nélkül készült, ami bár sokkal nehezebb mind a színészek, mind a stáb számára, de dramaturgiai szempontból szükséges volt a történet megfelelő elbeszéléséhez. Az alkotók ezzel a folytonosság érzését akarták kelteni, hogy a néző minél inkább úgy érezze, jelen van az eseményeknél, és azt, hogy akár vele is megtörténhet, amit a képernyőn lát.
A négyrészes minisorozat első két része fókuszál arra, hogy egy 13 éves fiú megölhette-e iskolatársát, és vajon mi vezethetett idáig, koncentrál a külső körülményekre, a környezetre. A második két rész azonban nem szokványos módon igyekszik megválaszolni a kérdést, és tulajdonképpen nem is arra fektetik a hangsúlyt, hogy kiderüljön, Jamie-e a gyilkos, viszont ettől működik olyan kiválóan a Kamaszok. Az utolsó részben már csak a Miller családot láthatjuk, hogyan birkóznak meg fiuk elvesztésével és a szégyennel, a megbélyegzéssel, ami emiatt őket is nagyban érinti.