Marsi élet: viták kereszttüzében<br/>

Mint arról korábban beszámoltunk, magyar kutatók nem tartják kizártnak, hogy a Marson tapasztalt felszíni jelenségek bizonyos típusai biológiai okokra vezethetők vissza. Az állítás szakmai körökben is nagy vitát váltott ki, miközben több ismeretterjesztő cikk is napvilágot látott a témáról.

Most először, az [origo]-ban láthatják azokat a képeket teljes formájukban, amelyekre a merész feltételezés alapul. Most olvashatják először azt a cikket, amelyet a kutatók eredetileg az egyik legrangosabb tudományos szaklapnak, az amerikai Science magazinnak akartak elküldeni publikálásra.

Szeretnénk leszögezni, hogy ezt az anyagot - amely reményeink szerint folyamatosan bővülni fog - kizárólag vitaindító szándékkal közöljük, s tudományos szempontból nem foglalunk állást. Bízunk benne, hogy ezt megteszik helyettünk a szakemberek, akár interjúk, akár a szerkesztőségbe beküldött, vagy a témához kapcsolódó fórumban elmondott véleményükkel. Örömmel látjuk kedves Olvasóink véleményét és kérdéseit is.

Évszakosan változó foltjelenség a Mars Global Surveyor felvételein

Horváth András, Gánti Tibor és Gesztesi Albert Science magazinnak írott cikke magyar nyelven, amelyben felvetik, hogy egyes marsi felszíni alakzatok kialakulásában primitív marsi élettevékenység is közrejátszhat. A cikk először az [origo]-ban kerül a nagyközönség elé.

A képek
A Science magazinnak írott cikk képei, közepes és nagy méretekben.

Marsi élet: interjú a lehetőséget felvető magyar kutatóval
"Mi nem mondtuk azt, hogy élet van a Marson, de a mai napig fönntartjuk, hogy a foltosodási jelenségekben biológiai objektumok is közrejátszhatnak" - interjú Horváth András csillagász-űrkutatóval.

Szeretném megírni véleményemet a témáról