Vágólapra másolva!
Hamarosan megkezdődik az egy éve a Barents-tengeren elsüllyedt Kurszk orosz atom-tengeralattjáró kiemelésének újabb szakasza, melynek során a szerencsétlenül járt vízi jármű orr-részét fűrészelik le.
Vágólapra másolva!

Ebben a műveletben a fő szerepet egy holland gyártmányú távirányítású óriásfűrész játssza majd. A Kurszk elülső részének a leválasztásához mélytengeri búvárokra nem lesz szükség. A fűrészt a Carrier nevű norvég uszály szállította a 108 méter mélyen a tenger fenekén fekvő Kurszk fölé. A művelet várhatón mintegy 10 napig tart, és ez idő alatt a térségben tartózkodó hadihajók némileg hátrébb húzódnak.

Az orr-rész lefűrészelésére azért van szükség, mert a vízfelszínre emeléskor ez a szerkezeti elem leszakadhat a hajótörzsről, s ettől megtorpanna az emelés lendülete, ami komoly veszélyhelyzetet idézhetne elő. A lefűrészelt orr-részt egyébként az idén már nem emelik ki.

Újabb orosz hajók érkeztek a szerencsétlenség körzetébe, és ezzel számuk kilencre emelkedett. Feladatuk részint a helyszín biztosítása, részint a radioaktív sugárzás folyamatos mérése lesz - közölte szerdán Igor Digalo, az orosz haditengerészet szóvivője.

Szergej Jasztrzsembszkij, az orosz elnök tanácsadója ezzel kapcsolatban kedd este jelezte, hogy a méréseket a két ország közötti megállapodásnak megfelelően orosz és norvég szakemberek végzik.

Ajánlat