Miért nem megy a matek?

Sikerült azonosítani agyunknak azt a részét, amelyik meghatározza, hogy gyermekként mennyire vagyunk jók matematikából.

Angol tudósok szerint most először sikerült egy általános szellemi képességet konkrét anatómiai különbségekre visszavezetni.

A londoni Great Ormond Street Hospital Gyermekegészségügyi Intézetének kutatói nyolcvan, korábban koraszülöttként világra jött gyermek agyának anatómiai sajátosságait vizsgálva arra a következtetésre jutottak, hogy a matematikai, számítási nehézségek ahhoz köthetők, hogy a bal parietális lebenyben a normálisnál kevesebb szürkeállomány található.

Dr Elizabeth Isaacs, a kutatás vezetője elmondta: eredményeiket nem kell úgy értelmezni, hogy minden egyes gyermek, aki számítási nehézségekkel küzd, a parietális lebeny hasonló hiányosságában szenved (egy ilyen általános következtetés jogosultságát a vizsgálatok mai szintje még nem támasztja alá). Azonban úgy tűnik, hogy az ilyen hiányossággal bíró gyermekeknek komoly nehézségeik vannak az alapműveletek elvégzésével.

A kutatónő termékenynek ítélte a vizsgálatok következő szakaszát, amikor további gyermekeken kívül felnőtteket is bevonnak a kutatásba.

Az eredmények a Brain című szaklapban jelentek meg.

[origo]