Biztonság a levegőben

Vágólapra másolva!
A repülőgépek fedélzetén is bőven van lehetőség a biztonság növelésére. A pilótafülke ajtajának egy könnyű, golyóálló anyaggal történő megerősítése gépenként 2000 dollárba kerülne. Ehhez társulhatnának még azok az intézkedések, melyek célja, hogy a fülke ajtaja zárva maradjon a repülés ideje alatt. Az amerikai döntéshozók fontolgatják annak lehetőségét is, hogy kiterjesszék az Air Marshal programot, és fegyveres őröket tegyenek minden járatra.
Vágólapra másolva!

Egy lőfegyver elsütése veszélyes lehet - mivel a repülőgép belsejében sokkal nagyobb a nyomás, mint a légkör környező részében -, de az izraeli El Al repülőtársaság olyan műanyagalapú töltényekkel látja el biztonsági őreit, melyek képesek a légikalózok lefegyverzésére anélkül, hogy kárt tennének a gépben.

Charles szerint a robotpilóta-technológiákat is tovább lehetne fejleszteni annak megakadályozása érdekében, hogy az eltérítők a repülés ideje alatt átvegyék a gép fölött az uralmat. Már régóta lehetséges a teljesen automatikus leszállás. A jelenlegi technológiákat kihasználva "nem lenne nagy erőfeszítésre szükség ahhoz, hogy életbe léptessünk egy olyan rendszert, mely teljesen automata üzemmódban irányítja a fel- és leszállást, s kiküszöböl minden kézi irányítást."

Ugyanakkor sokan arra figyelmeztetnek, hogy a rendszer esetleges meghibásodása komoly problémákhoz vezethetne, ha megvonnánk a pilótáktól a beavatkozás lehetőségét. És sokan pontosan ettől tartanak, rávilágítva a terrorizmus-ellenes küzdelem nehézségeire: egy-egy veszély kiküszöbölésére tett erőfeszítések újabb veszélyeket jelenhetnek.