Lehetetlennek látszik az ember klónozása

Hat esztendőnyi próbálkozás és több mint hétszáz, majmokból származó petesejt felhasználása után amerikai kutatók véleménye szerint nem kizárt, hogy a főemlősök - így az ember - klónozásának alapvető biológiai akadályai vannak.

Az ember klónozása körüli események egyre zavarosabbnak tűnnek. A Clonaid nevetséges "bizonyítékai" senkit nem győzhettek meg arról, hogy valóban megszülettek az első klónozott csecsemők, a beígért DNS-mintákról pedig mélyen hallgat a kétes hírű cég. Akárcsak Antinori olasz nőgyógyász, aki 2003 januárjára ígérte az első klónozott embert, ám úgy tűnik, valahol elakadhatott a munkában.

Failures In Primate Cloning May Signal Impossibility Of Human Reproductive Cloninghttp://www.sciencedaily.com/releases/2003/04/030411070915.htmAngol nyelvű információk a ScienceDaily honlapján.

Amerikai kutatók múlt héten megjelent eredményei arra utalnak, hogy lehetetlenre vállalkozik, aki főemlőst - tehát például embert - akar klónozni: úgy tűnik, a természet gondoskodott arról, hogy a genetikai anyag e komplex organizmusok esetében kizárólag ivaros szaporodás útján adódjon tovább, s a gének új kombinációja minden egyes nemzedékben biztosítsa az evolúciós mechanizmusok működését.