2014: újabb kisbolygó-jelölt egy becsapódásra

Amerikai csillagászok olyan kisbolygó felfedezését jelentették be, amelynek megvan a minimális esélye arra, hogy 2014-ben bolygónk testébe csapódjon.
Részletes összeállítás a Földet veszélyeztető égitestekről/tudomany/vilagur/20020725kisbolygoveszely.html

A jelenlegi, 51 észlelésen alapuló pályaszámítások alapján a 2003. augusztus 24-én felfedezett, 2003 QQ47 jelű objektumnak egy a 909 ezerhez az esélye a becsapódásra, 11 év múlva. Ezzel a "kozmikus katasztrófák Richter-skáláján", az ún. Torinói-skálán az 1-es kategóriába került. Ez azt jelenti, hogy bár a becsapódás esélye igen valószínűtlen, mégis követni kell a mozgását. Valószínű azonban, hogy a pályaszámítások pontosítása után a 0-s fokozatba helyezik át a skálán, azaz teljesen veszélytelenné minősítik (a skála legnagyobb fokozata a 10-es, ami biztos becsapódást, globális éghajlatváltozást és fajkihalást jelent).

A 2003 QQ47 körülbelül 1,2 km átmérőjű, azaz mérete mintegy tizede annak a kisbolygóénak, amely 65 millió évvel ezelőtt globális fajkihalást idézett elő bolygónkon becsapódásával. Becsült tömege 2,6 milliárd tonna, sebessége 30 km/s. Becsapódása esetén egy egész kontinensnyi területre kiterjedő pusztítást idézne elő.