Sokkal jobbak számtanból a zenére tanuló kisiskolások

2012.03.23. 7:37

Zenére sokkal jobban megy a számtantanulás, akár 50 százalékkal is javíthatja a vizsgán a diákok teljesítményét - erre jutottak a San Franciscó-i Állami Egyetem kutatói, akik a Kodály-módszert vették alapul.

A felmérést 3. osztályos általános iskolások körében végezték. Az egyik osztályban zene bevonásával folyt az oktatás - tapsoltatták, énekeltették a gyerekeket -, a másikban csendben. A 67 gyerek eltérő számtanoktatása hat héten át tartott, utána vizsgáztatták őket a törtekből. A muzikális osztály 50 százalékkal jobban teljesített.

A zenei matematikaoktatási módszert Susan Courey dolgozta ki, a San Franciscó-i Egyetem oktatásfejlesztője,  munkájába bevont zenetanárt is. A metódus kimunkálásához a Kodály-módszert vették alapul.