Speciális emésztőüzem működik a termeszekben

Termeszvár, Afrika AFRICA ANIMAL Day HORIZONTAL insect Namibia Nature No People Otjiwarongo Otjozondjupa Outdoors Southern Africa TERMITE termite mound TREE Wildlife
Termeszvárak a namíbiai szavannán
A gyomrukban lévő egyedülálló mikroorganizmusok milliói alkotta "belső üzemük" révén emésztik meg a fát, a termőföldet és az egyéb anyagokat a termeszek - állapították meg a Sydney-i Egyetem kutatói.

A Current Biology című szaklapban közölt tanulmány vezető szerzője, Nathan Lo szerint a termeszek gyomrában lévő minden egyes mikroba

A szakember szerint ez a "belső üzem" a termeszek testtömegének kétharmadát teszi ki.

Termeszvárak a namíbiai szavannán Forrás: hemis.fr/RIEGER Bertrand / hemis.fr/Rieger Bertrand / Hemis.Fr

A kutatók DNS-szekvenálást - a DNS-t alkotó alapegységek sorrendjének meghatározása, vagyis a szervezet genetikai alapprogramjának megállapítása - hajtottak végre a termeszek gyomrában lévő mikrobákon és összevetették azokat a Földön megtalálható összes többi típusú, köztük a mezőgazdasági és ipari növényekből származó mikroorganizmusokkal.

- mutatott rá Lo.

A szakemberek szerint ez a lenyűgöző emésztési képességük segítette hozzá ezeket az apró, ám széles körben elterjedt állatokat ahhoz, hogy az állatvilág "nehézsúlyú képviselőivé" váljanak.

"Annak megértése, hogy a termeszek miként képesek cukrokat előállítani a fából és egyéb biológiai úton létrejövő szerves anyagokból,

- jegyezte meg a professzor.