Környezetvédelmi zsákutca lehet a hibrid autók támogatása

Toyota Prius Plus
Vágólapra másolva!
Nem felétlenül váltották be a hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid autók a hozzájuk fűzött környezetvédelmi reményeket egy Nagy-Britanniában készített és a német Focus online hírportál által idézett felmérés szerint.
Vágólapra másolva!

A hibrid járművek alapelve az lenne, hogy lakott területen villanymotorral, károsanyag-kibocsátás nélkül lehessen közlekedni, országúton pedig nagy távolságra benzinmotorral anélkül, hogy aggódni kelljen a hatótáv miatt. A benzin-elektromos hibrid autó elvileg mindkét hajtáslánc-technológia előnyös oldalát egyesítené magában.

Az üzemeltetők a hibrid autókat nem töltik fel, csak megtankolják

Valójában azonban egy kicsit másként néz ki a helyzet: a Miles Consultancy által a brit BBC közszolgálati csatorna megbízásából végzett tanulmány szerint

a hibrid autók üzemeltetőinek túlnyomó része csak nagyritkán tölti fel hálózatról az autót, jó néhányan pedig a jármű beszerzése óta egyetlen egyszer sem vették elő a csomagtartóból a töltőkábelt.

A tanulmányban megvizsgált 1500 hibrid autó átlagos fogyasztása mintegy hat liter volt 100 kilométerenként a gyárilag megadott úgy két liter helyett.

Tovább növelnék az elektromos autók számát Európában Forrás: pexels.com

Az elektromos és a hibrid autók csak állami támogatssal kerülhetnek forgalomba

A Nagy-Britanniában 2018-ban eladott hibrid autók több mint 70 százaléka, 37 ezer szolgálati autóként lett forgalomba helyezve, sok esetben állami támogatással és dízelautók kiváltására.

Forrás: AFP/DPA/Jens Buttner

Miközben a dízelautók a városi forgalmi tilalom kockázatának vannak kitéve, a hibrid autók a tisztán elektromos autókkal együtt állami támogatással kerülhetnek forgalomba. Ehhez képest

a szolgálati hibrid autókat használóik egyszerűen csak megtankolják céges költségre

és részükről ezzel le is van tudva a dolog. A Miles Consultancy "nevetségesnek" nevezte tanulmányában a plug-in hibrid autók támogatásával kialakult helyzetet.