A Ben Gurion Egyetem (BGU) és a Jeruzsálemi Héber Egyetem (HUJI) tudósai hathónapos gyerekek empátiakészségét vizsgálták, hogy megértsék, mely helyzetekben nyilvánítják azt ki és melyekben nem.
A kutatók először megmutattak a csecsemőknek két videót, amelyben egy négyzet alakú figura felsétál egy hegyre és félúton találkozik egy kerek figurával. Az egyik videóban az utóbbi karakter barátságos és kedves volt, a két alak együtt tért vissza a hegy lábához. A második videóban azonban a kerek figura bántalmazóként lépett fel, megütötte a négyzet alakú figurát, amely összekuporodva sírt.
Ezt követően a gyerekek választhattak a két négyzet alakú, különböző színű figura közül. A kicsik több mint 80 százaléka azt a figurát választotta, amelyik bánatos volt.
Ezután ismét videót mutattak nekik ugyanazokkal a karakterekkel, ezúttal azonban már nem látták a csecsemők, hogy mi váltja ki a figurák érzelmeit. Ebben az esetben a gyerekek nem mutattak nagyobb vonzalmat vagy empátiát egyik alak iránt sem.
A szakértők szerint az eredmények azt jelentik, hogy életük első évében a gyerekek már érzékenyek mások negatív érzéseire, és képesek ítéletet alkotni a kontextusról, amelyben jelentkeznek ezek az érzelmek.
(MTI/Hszinhua)