Szeretne fitt és egészséges maradni? Akkor tartson kutyát!

kutyatartás
Kutyával garantált a rendszeres testmozgás
A kutyák már önmagukban is fényt hoznak az éltünkbe, és nem mellékesen segítenek nekünk a napi ajánlott edzés teljesítésében is. Az új kutatások azonban még ennél is tovább mentek és azt mutatták, hogy a kutyatulajdonosok nem kevesebb, mint mintegy 400 százalékkal teljesítik túl az ajánlott fizikai aktivitási javallatokat.

A mindent eldöntő fitnesz-bölcsességet keresték

Bár bizonyára nem lep meg senkit, hogy a kutyatulajdonosok jóval több testmozgást végeznek, mint házikedvenc nélkül élő társaink, hiszen ha tetszik, ha nem, a kutyával naponta akár többször is el kell mennünk sétálni.

Míg a korábbi, témában végzett kutatások leginkább arra összpontosítottak, hogy milyen általános előnyökkel jár a kutyatartás, a legutóbbi tanulmányban a szakemberek inkább azt elemezték, hogy a mekkora különbség van a kutyával végzett fizikai mozgás és más edzésformák eredémnyei között.

Kutyával garantált a rendszeres testmozgás Forrás: pexels.com

A kutatók egyszóval most az „igazi fitnesz-bölcsességet" keresték. Carri Westgarth, a Liverpooli Egyetem kutatója és munkatársai önkénteseket kértek meg, hogy jegyezzék fel a napi, fizikai aktivitásukat. Összesen 385 háztartást vizsgáltak az Egyesült Királyságban, ezekből 191 felnőtt kutyatulajdonost, 455 nem kutyatartó családot, valamint 46 gyereket. A szakemberek 28 résztvevőt gyorsulásmérőt (accelerometert) is felszereltek: ez a szenzor arra szolgál, hogy az okostelefon érzékelni tudja a különböző mozgásokat, így rögzíti a teljes fizikai aktivitást.

Heti 150 percnyi mérsékelt-erőteljes fizikai aktivitást javasolnak

A kutatók az eredmények értékelése után azt találták, hogy a kutyatulajdonosok jóval gyakrabb és hosszabb időszakokban végeznek testmozgást, és ezt nem lehet helyettesíteni más, fizikai tevékenységgel. Más szóval, ez egyszerűen egy olyan pluszt ad nekik, amit sehonnan máshonnan nem kapnak meg. A kutatók ezzel egyértelműen bizonyították a kutyatartás egészségre gyakorolt hatásának egyértelmű javítását.

A kutyaséltáltatás bizonyítottan stesszoldó hatású Forrás: pexels.com

– mutatott rá Carri Westgarth.– Sok ember számára ez nagy különbséget jelenthet az egészséges és egészségtelen edzésszint között.
A kutatók hetente legalább 150 percnyi mérsékelt-erőteljes fizikai aktivitást javasolnak, azonban ezt a világ felnőtt lakosságának mintegy a fele tudja csak teljesíteni.

A Scientific Reports tudományos folyóiratban most publikált tanulmány megállapította, hogy a kutyatulajdonosok négyszer nagyobb valószínűséggel elérik ezt a vágyott és ideális célt.

Továbbá, a kutyatartás előnyei kiterjednek a család többi tagjára is. A kutatók ezért arra ösztönöznek, hogy fogadjunk az otthonunkba egy házikedvencet és tapasztaljuk meg a saját bőrünkön a hozzájuk kapcsolható, egészségügyi előnyöket.