A gránátalma az egyértelmű csodaszer az öregedés ellen

gránátalma
Fogyasztásának számos egészségügyi előnye ismert
A gránátalma a szerelem, a bölcsesség és a bőség ősi jelképe, fogyasztásának egészségügyi előnyei régóta ismertek. Magas antioxidáns, vitamin, ásványi anyag és rosttartalma bizonyított. A legújabb kutatások szerint a multifunkciós gyümölcsből készült granulátumokban található biomolekulák metabolitja, az Urolitin A segíthet lassítani bizonyos öregedési folyamatokat. A svájci Bioinformatikai és az EPFL Intézet eredményeit a Nature Metabolism tudományos folyóiratban publikálták.

Lassíthatja az öregedési folyamatot

A csontok és az izmok az életkor előrehaladtával veszítenek az erejükből és a tömegükből. Ez az életkorral járó sajátosság főként az ötvenes korosztályt érinti és egyre rosszabbá válik. A legfrissebb kutatások azonban bizonyították, hogy

az úgynevezett Urolitin A, a biomolekulákból származó, gyümölcsökben, például a gránátalmaban található vegyület lassíthatja ezt a folyamatot a mitokondriumok (a sejtek erőművei) működésének javításával.

Svájci kutatók kísérleteinek közös eredményeit a Nature Metabolism tudományos lapban tették közzé, akik arra is rámutattak, hogy vegyület fogyasztása nem jelent semmiféle veszélyt az emberi egészségre.

Italban is kitűnő a hatása Forrás: Pixabay

– hangsúlyozták a kutatók a cikkben. – A gránátalma, amely széles körben elismert és ismert gyümölcs az egészségügyi előnyei miatt, ellagitannint tartalmaz: lenyeléskor ezek a molekulák az emberi bélben Urolitin A (UA) nevű vegyületté alakulnak át.
A kutatók azt találták, hogy az UA lassíthatja a mitokondriális öregedési folyamatot.

A rendszeres testmozgáshoz hasonló előnyökkel jár

A svájci Bioinformatikai és az EPFL Intézet önkéntesek bevonásával végzett tesztek során minden résztvevőnek azonos adagnyi, szintetizált vegyületet adott. A kísérletben összesen hatvanan vettek részt, valamennyien jó egészségügyi állapotnak örvendő, ötven év feletti ember. Az önkéntesek 250 és 2000 milligramm közötti Urolitin A-t kaptak, négy csoportban, 28 napon át.

Fogyasztásának számos egészségügyi előnye ismert Forrás: Pexels

A kutatók sem a megfigyelt résztvevők körében, sem a kontroll csoportban nem találtak mellékhatásokat vagy kedvezőtlen egészségügyi hatásokat

(utóbbiak placebót kaptak). A csapat ezután értékelte az UA hatékonyságát a sejtek és a mitokondriális egészségügyi biomarkerek figyelembevételével a résztvevők vérében és izomszövetében. Az eredmények lenyűgözőek voltak: az UA stimulálja a mitokondriális biogenezist (a folyamatot, amely a sejtek mitokondriális tömegét növeli), ugyanúgy, mint a rendszeres testmozgást.

Az emberiség titkos fegyvere lehet

Az UA az egyetlen ismert vegyület, amely a sejtek hibás mitokondriumok újrahasznosítására képes. A fiatalok esetében ez a folyamat természetesen történik, ám az életkor előrehaladtával a testünk elveszíti azt a képességét amivel meg tudja tisztítani a diszfunkcionális mitokondriumokat, így a vázizomzat sérülhet és a szövetek gyengülnek. Ezzel „szállhat szembe" a gránátalma.

Akár a salátához adva is jól működik hatása Forrás: Pexels

A szakemberek kutatásának középpontjában most az öregedés természetes hatásának lassítása, vagy megfordítása állt.

A most publikált dokumentum a kedvező hatások mellett megerősíti azt is, hogy a gránátalma fogyasztása teljesen biztonságos.

– mondta Johan Auwerx professzor.
A kutatók azt remélik, hogy az ígéretes eredményeik tükrében hamarosan még több „csodaszer" kerülhet forgalomba.