Kellemes vacsorának indult, igazi rémálom lett belőle

2019.08.24. 09:30

Egy 73 éves japán férfi éppen halat vacsorázott, amikor véletlenül lenyelt egy apró szálkát. A kis csont hatalmas problémát okozott, gyakorlatilag kilyukasztotta a páciens belét – olvasható a The New England Journal of Medicine című orvosi szakfolyóiratban.

Először nem is gondolták mekkora baj lehet, csak azután riadt meg mindenki, amikor a férfi hatalmas fájdalmakat kezdett érezni az alsó hasi részen. Azonnal a sürgősségire rohantak vele. A vizsgálatok során kiderült, hogy az alsó has puha tapintású és a betegnek enyhe láza van.

A CT-vizsgálatok a hasi tájékon kimutatták, hogy valami hosszúkás, „nagy sűrűségű" idegen test került a betegbe. Valami, ami pont úgy néz ki, mint a bélbe fúródott szálka. Végül két órás műtéttel távolították el a vékonybelet átszúró, alig 2 centis csontocskát.

Forrás: The New England Journal of Medicine

Sajnos a férfi nem úszta meg ennyivel, vékonybelének egy kisebb szegmensét is el kellett távolítani. Hosszas antibiotikum-kúra következett, majd nyolc nap után – szerencsére gyógyultan – a páciens elhagyhatta a kórházat.

Az orvosi lap hozzáteszi, hogy a hasonló balesetek nagyon ritkának számítanak, a lenyelt idegen testek csupán 1 százaléka szokta átszakítani a bélfalat.

 (The New England Journal of Medicine)