Az egyik legnagyobb valaha volt repülő állatot fedezték fel Kanadában

2019.09.11. 22:08

Az egyik valaha volt legnagyobb, 10 méter szárnyfesztávolságú és 250 kilogrammos repülő hüllő maradványait fedezték fel Kanadában.

Akkora volt mint egy kis repülőgép

A mintegy 77 millió éve élt állat megkövült maradványait már harminc éve megtalálták a kanadai Alberta tartományban, de paleontológusok egy csoportja csak most azonosította önálló fajként Cryodrakon boreas néven.

A legnagyobb repülő hüllő, a Cryodrakon boreas grafikája, kanadai színekbenForrás: https://phys.org/news/2019-09-reptile-species-largest-animals.html

A késő krétakori pteroszauruszok Albertában talált példányát eddig a 10-12 méteres szárnyfesztávolságot is elérő Quetzalcoatlus nemzetséghez  tartozónak vélték.

Kiderült, hogy eddig ismeretlen új faj az óriás

A londoni Queen Mary Egyetem kutatói tüzetesebb vizsgálat alapján állapították meg, hogy különálló fajról van szó.

Cryodrakon boreas.Forrás: https://phys.org/news/2019-09-reptile-species-largest-animals.html

A felfedezésről a Journal of Vertebrate Paleontology című tudományos szakfolyóirat legfrissebb számában számolt a kutatócsoport, amelynek egyik vezetője, David Hope szerint az eddig ismeretlen faj azonosítása pontosabb képet ad a repülő hüllők sokszínűségéről és evolúciójáról Észak-Amerikában.

A Cryodrakon boreas jobb felkarcsontja (humerus).Forrás: https://phys.org/news/2019-09-reptile-species-largest-animals.html

A pteroszauruszoknak eddig több mint 100 faját azonosították

Amerikában, Ázsiában és Európában. A krétakor többi repülő hüllőjéhez hasonlóan a Cryodrakon boreas húsevő volt, gyíkokkal, kisebb emlősökkel, sőt dinoszauruszbébikkel táplálkozhatott.

(Forrás: MTI)