Megmutatjuk a legjobb időpontot az edzéshez, ha tényleg fogyni akar

futás, testmozgás
A rendszeres testmozgás is más és más hangsúlyt kap az egyes uniós országokban
Már a korábbi kutatások rámutattak, hogy bár időnként meglehetősen nehéz, mégis a reggeli edzés a legjobb módja a fenntartható jó szokások kiépítésének. Egy új tanulmány szerint ha még a reggeli első étkezés előtt beiktatjuk az életünkbe a rendszeres testmozgást, azzal kétszer több zsírt égethetünk el.

A reggeli órák jelenthetnek hatékony megoldást

Gyakran annyira elfoglaltak vagyunk, hogy nem tudjuk könnyen megtalálni az edzés és a testmozgás megfelelő időpontját. A legújabb kutatások megerősítették, hogy a reggeli órák jelenthetnek gyors és hatékony megoldást erre a problémára, még mielőtt újra beszállnánk a mókuskerékbe és magukkal vinnének minket a napi események.

Ez azonban azt is jelenti, hogy reggelente egy kicsit korábbra kell állítanunk az ébresztőórát, ami eleinte biztosan okoz némi nehézséget.

A kutatók szerint érdemes ezeket a fizikai erőfeszítéseket üres hassal végezni, hogy a hivatásos sportolók is gyakran teszik.

A reggeli testmozgás lehet a kulcs Forrás: pexels.com

Persze lehet ezt egy kis „csalással" is végrehajtani:

egyre többen sétálnak, futnak vagy kerékpárral érkeznek a munkahelyükre, majd már felvéve a műszakot, munka közben reggeliznek.

A most végzett tanulmány során Javier Gonzalez, az angliai Bath Egyetem és kutatótársai két kísérletet végeztek túlsúlyos vagy elhízott férfiakkal. Az első vizsgálatban Gonzalez és munkatársai a résztvevőket egy kerékpáros edzésre kérték még reggeli előtt, majd egy másik napon ugyanazt a gyakorlatot végezték egy könnyű reggeli után. A második kísérletbe bevont harminc önkéntes férfi hat teljes héten át folyamatosan végzett reggeli edzéseket; még a reggeli érkezés előtt, a másik azután.

Jelentősen csökkenthetjük az elhízás kockázatát

A kutatók úgy találták, hogy a reggeli étkezés előtt testmozgást végzők kétszer annyival több zsírt égettek el, mint a többiek. A reggeli utáni edzést választók pedig nagyobb valószínűséggel égettek el a szénhidrátokat, mint a zsírt.

Bármilyen edzés megfelelő lehet Forrás: AFP

A szakemberek más oldalról végzett vizsgálata az inzulin szerepét is vizsgálta. A hormon segít a sejteknek a cukor felszívódásában a véráramból, hogy később energiaként használja azt.

Az inzulin és az elhízás ugyanis együtt jár;

az inzulin túltermelése összefüggésbe hozható az elhízással, és a magas inzulinszint is szerepel az elhízás okai között. Az ok-okozati összefüggés azonban egyelőre nem pontosan egyértelmű, de a kettő között határozott kapcsolat van.

Az inzulin szintje éjszaka csökken, mivel a test ilyenkor a felhalmozott zsírra támaszkodik; ez képezi az időszakos böjt alapvető gondolatát is.

A tanulmány azonban azt sugallja, hogy a reggeli étkezés előtt végzett, következetes edzés segítheti a test számára, hogy megtanulja a zsírt megfelelően felhasználni az energiaszint növeléséhez és enyhítse az inzulinérzékenységet.

A lépcsőzés is hasznos testedzési forma Forrás: Image Source/Kevin Kozicki/Kevin Kozicki

Mindez pedig jelentősen csökkenti az elhízás kockázatát. A kutatók szerint az üres hassal való testmozgás azonban talán egy kissé ijesztő lehet, főként a korai keléssel párosítva. Ezért azt javasolják, hogy mindenki dolgozza ki a számára leginkább megfelelő edzésidőt.

A kutatók eredményeiket a The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism tudományos kiadványban tették közzé.