Nincs magyarázat arra, amit az űrben láttak

2019.11.12. 12:05

A több millió fényévre található galaxisokat egy láthatatlan, masszív intergalaktikus struktúra köti össze egymással.

Ezt a kapcsolatot a jelenlegi asztrofizikai ismeretekkel nem lehet megmagyarázni, állítják a kutatók.

A megfigyelt összefüggésnek valamilyen módon köze kell, hogy legyen a nagy kiterjedésű struktúrákhoz, mert egész egyszerűen lehetetlen, hogy egymástól 6 parszek (nagyjából 20 millió fényév) távolságra lévő csillagvárosok közvetlen kapcsolatban legyenek egymással" – nyilatkozta a Vice magazinnak Hyeop Lee, a Korea Astronomy and Space Science Institute csillagásza.

Forrás: ESO

Nem egy alkalommal figyeltek meg már a szakemberek olyan galaxisokat, amelyek szinkronban mozognak, dacára annak, hogy több millió fényévre vannak egymástól. Egy, a The Astrophysical Journal című szakfolyóiratban megjelent publikációban például több száz ilyen galaxist írtak le.

Ugyanakkor nem csak csillagvárosok esetében létezik különös összeköttetés. Egy másik, 2014-es tanulmány – amely az Astronomy and Astrophysics lapban jelent meg – például egymástól millió fényév távolságra lévő fekete lyukak között fedezett fel kapcsolatot.

A megfelelő konklúziók levonásához még sok-sok kutatásra lesz szükség, írja a Vice.