Beleborzong, ha meghallja, milyen hangot ad ki a Föld

Föld
This NASA handout image released July 20, 2015 shows Earth as seen on July 6, 2015 from a distance of one million miles captured by a NASA scientific camera aboard the Deep Space Climate Observatory spacecraft. The color images of Earth from NASA’s Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) were generated by combining three separate images to create a photographic-quality image. The camera takes a series of 10 images using different narrowband filters -- from ultraviolet to near infrared -- to produce a variety of science products. The red, green and blue channel images are used in these Earth images. AFP PHOTO / NASA / HANDOUT == RESTRICTED TO EDITORIAL USE / MANDATORY CREDIT: "AFP PHOTO / HANDOUT / NASA "/ NO MARKETING / NO ADVERTISING CAMPAIGNS / NO A LA CARTE SALES / DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS == / AFP PHOTO / NASA / --
Egészen kísérteties hangot ad ki a Föld, ha elektromosan töltött részecskék bombázzák, írja a Futurism tudományos portál.

A Helsinki Egyetem kutatói az Európai Űrügynökség Cluster küldetésének adatait elemezték. Ez egy négy űrszondából álló projekt, melynek feladata, hogy a Föld mágneses mezejét vizsgálja. A kutatás célja, hogy megértsük, az űridőjárás miként befolyásolja a földi és űrben keringő berendezéseinket. Az eredmények a Naprendszeren túli bolygók tanulmányozását is segíthetik, megsaccolhatjuk például, hogy a távoli planéták mágneses mezejére milyen hatással van az anyacsillaguk aktivitása.

A részecskék és a mágneses mező találkozásának szimfóniája

A napszél elektromosan töltött részecskékből álló forró plazmának a Nap felszínéről kiinduló áramlása, amely a Földet elérve változásokat okoz a magnetoszféra alakjában és szerkezetében.

A technika fejlődésével hatásai egyre érzékelhetőbbé válnak: a napszél keltette mágneses viharok károsíthatják a műholdak berendezéseit, és számottevő zavarokat okozhatnak az energiaellátó-rendszerekben meg a távközlésben.

A napszél két eltérő sebességű összetevőből áll: a kis sebességű komponens "mindössze" óránként 1,5 millió kilométeres (másodpercenként 400 kilométeres), míg a nagy sebességű óránként 3 millió kilométeres (másodpercenként 800 kilométeres) sebességgel terjed.

A kutatók azt a régiót tanulmányozták, amit elsőként érnek el a Föld felé tartó töltött részecskék.

Kiderült, hogy a létrejövő mágneses hullámok sokkal komplexebbek, mint azt a tudósok korábban gondolták.

A szakértők ezeket a hullámokat alakították hanggá.