A kígyó lehet az új koronavírus gazdaállata kínai tudósok szerint

2020.01.22. 20:51

Kínai tudósok szerint a kígyó lehet legnagyobb valószínűséggel a közép-kínai Hupej tartományban már 17 halálos áldozatot követelő új koronavírus gazdaállata.

Több kínai, köztük a pekingi és a vuhani egyetem tudósai a Journal of Medical Virology című folyóiratban szerdán publikálták tanulmányukat az újonnan azonosított koronavírus létező szekvenciáinak átfogó elemzéséről, amelyben összehasonlították különböző állatfajok RNS - ribonukleinsav - szekvenciáit.

A kígyó azon állatok egyike, amelyeket a közelmúltban bezárt vuhani tengeri élelmiszerpiacon árultak. A feltételezések szerint ehhez a piachoz köthető a megbetegedések többsége.Az elemzés eredményei szerint a 2019-nCoV vírus egy rekombináns vírus a denevérekben lévő koronavírus és egy ismeretlen eredetű koronavírus között.

A rekombináció a szénhidrátszármazékokat tartalmazó összetett fehérjében, a virális tüskeszerű glikoproteinben történt, amely felismeri a sejtfelszíni receptort.

Az eredmények alapján a kutatók feltételezik, hogy a glikoproteinben végbement hasonló rekombináció hozzájárulhatott a fajok közötti átterjedéshez kígyóról emberre.

A tüdőgyulladást okozó új koronavírus miatt védőmaszkot viselnek a sanghaji Hung Csiao vasútállomáson járőröző katonákForrás: MTI/EPA/Lu Hung-Csie

A kínai kutatók a 2019-nCoV vírus teljes genomját közzétették az amerikai Nemzeti Egészségvédelmi Intézetek (NIH) és az influenzaadatokat megosztó Global Initiative on Sharing All Influenza Data adatbázisában.