Felfedeztek egy új holdat a Föld körül

2020.02.27. 19:18

Egy új kicsiny hold kering a Föld körül, a gépkocsi méretű égitest azonban nem sokáig fogja kísérni bolygónkat amerikai kutatók szerint.

A mintegy 1,9-3,5 méter átmérőjű égitestet Kacper Wierzchos és Teddy Pruyne, az arizonai Catalina Sky Survey kutatói figyelték meg február 15-én éjszaka a Tuscon közelében lévő Lemmon-hegy obszervatóriumának távcsövével.

Az azóta tartó megfigyelésekkel a tudósok kiszámolták a pályáját, és

február 25-én a Kisbolygó Központ (MPC) bejelentette a 2020 CD3 jelű objektum felfedezését,

és megerősítette, hogy az ideiglenesen kering a Föld körül.

A körülbelül 3 éve a Föld pályájára lépett objektum pályájának diagramjaForrás:https://edition.cnn.com/2020/02/26/world/earth-mini-moon-asteroid-scn-trnd/index.html

A 2020 CD3 tulajdonképpen az aszteroidák osztályának egy kicsiny tagja, amelynek pályája keresztezi a Föld pályáját.
A csillagászok szerint felfedezése "nagy dolog", mivel ez csupán a második aszteroida, amelyről közismert, hogy a Föld körül kering.  A szintén a Catalina Sky Survey által felfedezett 2006 RH120 jelű volt az első, amely 2006 szeptembere és 2007 júniusa között keringett a Föld körül.

Áprilisig kísér bennünket az aszteroida

Pályája alapján a csillagászok úgy vélik, hogy három éve állt Föld körüli pályára. A Smithsonian Asztrofizikai Obszervatórium Kisbolyó Központja, amely a kisbolygókról, aszteroidákról gyűjt adatokat, közölte, hogy a "pályailleszkedés alapján ez az objektum csak ideiglenesen kíséri a Földet".

Az egyik kép a 2020 CD3 aszteroidárólForrás: https://earthsky.org/space/new-natural-temporary-moon-for-earth-2020-cd3

A Föld új szomszédjának nincs stabil pályája bolygónk körül, és nem valószínű hogy sokáig fogja kísérni a bolygót. "Most, amikor beszélünk

már távolodik a Föld-Hold rendszertől,

és valószínűleg áprilisban el is tűnik onnan" - mondta Grigori Fedorets, a belfasti Queen's Egyetem kutatója a New Scientist folyóiratnak.

(Forrás: MTI)