A Földre kísértetiesen hasonlító bolygót találtak

A Földre kísértetiesen emlékeztető Naprendszeren túli bolygót (exobolygót) fedezett fel egy nemzetközi kutatócsoport. Felszínén akár folyékony víz is jelen lehet.

A 300 fényévre található Kepler-1649c exobolygó a lakhatósági zónában kering egy vörös törpe körül, tehát van rá esély, hogy folyékony víz található rajta. Méretét tekintve akkora, mint a Föld.

Habár közelebb kering a csillagához, mint a Föld a Naphoz, a vörös törpe a Földön megszokott fény 75 százalékát tudja biztosítani az exobolygónak – vagyis ha ebből az információból indulunk ki, nagyjából ugyanakkora hőmérséklet uralkodhat a felszínén, mint szülőbolygónkon.

Sok fontos tényező azonban még nem ismert, az egyik ilyen az atmoszféra, ami döntően befolyásolja a felszíni hőmérsékletet, és így a lakhatóságot is. A vizsgálatokat a szakértők folytatják.

A tudósok a Kepler űrteleszkóp adatait böngészték át, így találtak rá az ígéretes bolygóra. A Kepler-1649c annyira közel kering a csillagához, hogy 19,5 nap alatt kerüli meg azt. Ugyanebben a rendszerben felfedeztek egy másik bolygót is, az viszont már túlságosan közel kering a vörös törpéhez, így nem valószínű, hogy az élet számára barátságos körülmények uralkodnának rajta.

Az eredmények a The Astrophysical Journal Letters című csillagászati szakfolyóiratban jelentek meg.