Emberi spermában bukkantak a vírus nyomaira kínai tudósok

koronavírus, vírus, járvány, illusztráció, molekula
Covid-19 coronavirus binding to receptors, illustration. Molecular models of the spike proteins (red) for the Covid-19 coronavirus binding to receptors (blue) on the target cell. The receptor is an angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) type receptor, which is the entry route for all coronavirus particle types. Covid-19, which emerged in Wuhan, China, in December 2019, is a mild respiratory illness that can develop into pneumonia and be fatal in some cases. It is caused by the SARS-CoV-2 (previously 2019-nCoV) coronavirus. As of March 2020, the SARS-CoV-2 virus has spread to many countries worldwide and has been declared a pandemic. Over 200,000 have been infected with several thousand deaths.
Kínai tudósok megállapították, hogy egyes, a SARS-CoV-2 nevű új koronavírussal megfertőzött emberek - közöttük lábadozók - spermája pozitív volt a Journal of American Medical Association című amerikai szakfolyóiratban csütörtökön publikált tanulmány szerint, ami felvetette annak az eshetőségét, hogy a vírus nemi érintkezés útján is terjedhet.

A pekingi kutatócsoport a kutatás keretében az északkelet-kínai Honan tartománybeli Sangcsiu kórházában ápolt 38 férfit vizsgált meg. A páciensek közül hatnak - azaz 16 százalékuknak, közöttük két, a betegség akut szakaszán átesett és lábadozónak tekintett férfinak - a spermája lett pozitív a teszten.

Covid-19 Forrás: AFP/Juan Gaertner/Science Photo Libr

A szerzők hangsúlyozták, hogy

a tanulmány hatóköre "korlátozott a kisszámú minta miatt", és további kutatásokra van szükség,

hogy jobban megismerhető legyen a vírus élettartama és fertőzési feltételei a spermában.

A Covid-19 betegség az eddigi ismeretek szerint cseppfertőzés útján terjed. A vírus nyomait megtalálták már nyálban, vizeletben és székletben is.